School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 346
Course Title in English Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI)
Course Title in Turkish Yapay Zeka Çağında Karar Verme
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 128 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand the historical and modern perspectives on decision making and be able to analyze the interplay between AI technologies and managerial decision-making processes.
Course Description This course delves into the evolution of managerial decision-making from its origins in ancient philosophy to its modern interpretations in the age of artificial intelligence (AI). Leveraging insights from management theory, cognitive psychology, behavioral economics, and neuroscience, students will gain a comprehensive understanding of decision-making processes.
Course Description in Turkish Bu ders, antik felsefede kökleri bulunan yönetimsel karar almanın evrimini, yapay zeka çağında modern yorumlarına kadar ele almaktadır. Yönetim teorisi, bilişsel psikoloji, davranışsal ekonomi ve nörobilimden elde edilen içgörülerle öğrenciler karar verme süreçleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) karar verme teorilerinin tarihsel bağlamını ve gelişimini tartışmak;
2) yönetimsel kararların altında yatan bilişsel süreçleri analiz etmek;
3) yapay zeka teknolojilerinin modern yönetim uygulamaları üzerindeki rolünü ve etkisini değerlendirmek;
4) yapay zeka odaklı karar vermede etik ve toplumsal hususları incelemek;
5) yapay zeka destekli karar vermede gelecekteki eğilimleri tahmin etmek için çeşitli alanlardaki bilgileri sentezlemek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ,
Course Coordinator BÜŞRA AYAN
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SEMEN SON TURAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Bilgelik ve Saf Zeka (AI) – Gerçeklik Nedir?
3) Bildiğimizi nasıl biliyoruz?
4) Bilişsel Süreçler ve Karar Verme
5) Davranışsal Ekonomi ve Rasyonalite
6) Nörobilim ve Karar Verme
7) Sınav 1
8) Yapay Zeka Nedir?
9) Yönetim Teorileri
10) Yönetim Teorileri
11) Etik Nedir?
12) Çok fazla seçenek… Karar Yorgunluğu
13) Sınav 2
14) Yapay Zeka ile Yönetsel Karar Vermenin Geleceği
15) Final Sınav Haftası
16) Final Sınav Haftası
Required/Recommended ReadingsRequired: The required textbook is available through Blackboard
Teaching MethodsVideos, articles, presentations, cases, guest speakers. The students are expected to come each session having read and watched the course material. The course involves cases, quizzes, homework, and exams. Students are expected to engage in the class discussion and apply the knowledge acquired in a team setting.
Homework and ProjectsHomework, if assigned, must be submitted on time and in the requested format. Quizzes/in-class exercises may or may not be announced and can be cumulative in terms of coverage or may cover material from the upcoming topic only. Missed homework and missed quizzes will result in a score of 0.
Laboratory WorkNone
Computer UseEach session requires use of Blackboard; therefore, use of a computer is a must.
Other ActivitiesGuest speakers may be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 128
Total Workload/25 5.1
ECTS 5