School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MKTG 344
Course Title in English Entrepreneurial Marketing
Course Title in Turkish Girişimci Pazarlama
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 107 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MKTG 201 - Marketing
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description Despite the richness of resources available, most start-up or business ideas fail before they reach a profitable stage. In consideration of this, the module is designed to highlight the possible contemporary issues, challenges, and opportunities that entrepreneurs and small businesses (both B2B and B2C) might face. The class material will focus on tools and techniques to create, manage, and sustain successful business ideas by discussing different marketing platforms, what those offer and what route to pursue. It aims to engage students in a highly dynamic class environment where they are expected to exchange ideas and take part in round table discussions. A combination of reading materials, videos and case studies will be shared with students as well as they will also be expected to bring in such material to the class. Instead of the traditional lecturing style, the classes will be facilitated by the instructor and evolve around round table discussions where everyone is encouraged to share and discuss their opinions. Please note, this class is not designed as a general entrepreneurial module but focuses on solely marketing perspective.
Course Description in Turkish Mevcut kaynakların zenginliğine rağmen, çoğu start-up veya girişimci iş fikri kazançlı bir aşamaya ulaşmadan başarısız olur. Bunu göz önünde bulundurarak bu ders, girişimcilerin ve küçük işletmelerin (hem B2B hem de B2C) karşılaşabileceği olası güncel sorunları, zorlukları ve fırsatları öğretmek ve tartışmak için tasarlanmıştır. Ders materyali, farklı pazarlama platformlarını, bunların neler sunduğunu ve izlenecek yolları tartışarak başarılı iş fikirleri yaratmaya, yönetmeye ve sürdürmeye yönelik araçlara ve tekniklere odaklanacaktır. Öğrencilerin fikir alışverişinde bulunmalarının ve tartışmalara aktif katılmalarının beklendiği oldukça dinamik bir sınıf ortamına dahil etmeyi amaçlar. Okuma materyalleri, videolar ve case study çalışmalarından oluşan bir kombinasyon öğrencilerle paylaşılacak ve ayrıca bu tür materyalleri kendilerinin de paylaşmaları beklenecektir. Geleneksel ders verme/anlatma tarzı yerine ders eğitmen moderatörlügünde diyalog halinde, herkesin fikirlerini paylaşmaya ve tartışmaya teşvik edildiği yuvarlak masa tartışmaları etrafında gelişecektir. Lütfen unutmayın, bu ders genel bir girişimcilik modülü olarak tasarlanmamıştır, sadece pazarlama perspektifine odaklanmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Understand the role of marketing within the limitations and opportunities of entrepreneurship
2) Vizyonu, misyonu, temel değerleri ve her adım için stratejik pazarlama eylemlerinin nasıl ortaya çıkacağını açıkça ifade edebilmek
3) Girişimci pazarlama konusundaki tartışmalara aktif olarak katılmak
4) KOBİ'lere, start-up'lara ve girişimlere özel stratejik pazarlama çözümleri üretmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Fikir Geliştirme
3) Rekabetçi pazarlarda stratejik karar verebilme
4) Tüketici Davranışlarını Anlama
5) Pazar ve Pazarlama Araştırması
6) Pazarlama Stratejisi
7) Pazarlama Stratejisi
8) Bütünleşik Pazarlama İletişimi
9) Dönem Ortası Değerlendirmesi
10) Pazarlama Planı
11) Şirketlerin karşılaştığı başlıca engeller
12) Değerlendirme Çalışması
13) Değerlendirme Çalışması
14) Değerlendirme Çalışması
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 1 6 3 1 10
Proje 1 3 9 1 13
Total Workload 107
Total Workload/25 4.3
ECTS 5