School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | PCG 334 | ||||
Course Title in English | Psychological Counseling with Children and Adolescents | ||||
Course Title in Turkish | Çocuklar ve Ergenlerle Psikolojik Danışmanlık | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 132 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PCG 214 - Developmental Psychology II |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To learn principles and practices of the psychological counseling process, methods for preparing therapeutic interventions, apply empirical counseling methods for common emotional problems among children and adolescents and their families. | ||||
Course Description | This course focuses on the psychological counseling process with emphasis on developmental needs of children and adolescents and prepares counselors to apply specific therapeutic interventions for common emotional and behavioral issues that designed for both school and non-school settings. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Çocuklar ve ergenler ile onların ebeveynleri veya bakıcılarına yönelik teorik yaklaşımları ve danışmanlık tekniklerini anlamak ve açıklamak 2) Çocuk ve ergenlerin öne çıkan sorunlarını anlama ve onlar ve aileleri için okulda ve okul dışı ortamlarda danışmanlık müdahaleleri planlama 3) Çocuk ve ergenlerin gelişim aşamalarını analiz etmek, onlarla ve ebeveynleriyle çalışırken bu aşamaların danışmanlık sürecini nasıl etkilediğini analiz etmek 4) Psikolojik danışma müdahalelerini değerlendirmek, planlamak, ruh sağlığı sorunlarını desteklemek ve önlemek için okul danışmanlarının önemini anlama |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | H | Ödev |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | H | Sınav |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | H | Ödev |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | H | Sınav |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | H | Ödev |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | S | Ödev |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Sınav |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | S | Ödev |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | N | |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | S | Ödev |
Prepared by and Date | DENİZ HAZAL KARABULUT ÖZAY , August 2023 |
Course Coordinator | MUSTAFA ÖZCAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi VINCENT HENRY SIENKIEWICZ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Required Texts: Prout, H. T., & Fedewa, A. L. (2015). Counseling and psychotherapy with children and adolescents: Theory and practice for school and clinical settings., 5th ed. John Wiley & Sons Inc. Bratton, S. C., Ray, D., Rhine, T., & Jones, L. (2005). The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes. Professional psychology: research and practice, 36(4), 376. Recommended Texts: Henderson, D. A., & Thompson, C. L. (2015). Counseling Children (9thed.). Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning. Axline, V. M. (1969). Dibs: In search of self (Vol.6109). Mansion | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning, face-to-face meetings | |||||||||||||||
Homework and Projects | Application with a child as homework (25%) Movie film reflection as homework (25%) Final Exam (50%) | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karabulutd@mef.edu.tr - |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Total Workload | 132 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |