School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ACCT 201
Course Title in English Financial Accounting
Course Title in Turkish Finansal Muhasebe
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
ECON 101 - Microeconomics
Expected Prior Knowledge Introduction to business, economics
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic theory, concepts and practice of financial accounting and to learn to understand information contained in the published financial statements of companies and other organizations.
Course Description This course is an introduction to the basic concepts and standards underlying financial accounting systems. The course emphasizes the construction of the basic financial accounting statements - the income statement, balance sheet, and cash flow statement - as well as their interpretation.
Course Description in Turkish Bu ders finansal muhasebe sistemlerinin temel kavram ve standartlarına giriş niteliğindedir. Dersin temel hedefi, temel finansal muhasebe tablolarının oluşturulması ve yorumlanmasıdır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yevmiye ve defter kayıtlarını ve temel mali tabloları hazırlamak
2) bir şirketin mali durumunu mali tablolarına göre analiz etmek;
3) Yıllık raporları okumak ve anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SEMEN SON TURAN , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Kavramsal Çerçeve ve Mali Tablolar
2) Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi
3) Tahakkuk esaslı Muhasebe
4) Ara Sınav 1 ve Mali Tabloların Sunumu
5) Envanter ve Mağazacılık Operasyonları
6) KKD ve Maddi Olmayan Varlıklar
7) KKD ve Maddi Olmayan Varlıklar
8) Yatırımlar ve Ara Sınav 2
9) Yükümlülükler
10) Ortak sermaye
11) Nakit Akış Tablosu
12) Nakit Akış Tablosunun devamı ve Ara Sınav 3
13) Mali Tablo Analizi I
14) Mali Tablo Analizi II
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Financial Accounting (global edition 11/E) International Financial Reporting Standards Harrison, Horngren, Thomas, Tietz, Suwardy. ISBN: 9781292211145
Teaching MethodsLecture (flipped classroom), quiz, exam
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 2 % 25
Ara Sınavlar 3 % 75
TOTAL % 100
Course Administration sons@mef.edu.tr
212 3953646
The instructor may act as facilitator for class/group discussions and observe how each student contributes / adds value to the discussed topic. The topic may either cover previous material or assigned new material from videos and book chapters. Homework, if assigned, must be submitted on time and in the requested format. Late submission will not be accepted. Quizzes may or may not be announced and can be cumulative in terms of coverage or may cover material from the upcoming topic only. This is a flipped course where each student is expected to read assigned material and watch videos in advance, follow class and Blackboard, and actively participate. If you are sick on the day of the exam you need to submit a legitimate doctor’s report explicitly stating that your excuse prevents you from taking the exam in line with university regulations. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 3 10 2 36
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5