School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||||
Course Code | EDS 339 | ||||||
Course Title in English | Computer Programming for Educators (Python) | ||||||
Course Title in Turkish | Eğitimciler için Bilgisayar Programlama (Python) | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 109 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Basic use of computer and mathematics knowledge | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To be equipped with programming skills and knowledge that enhance and support counseling practices. | ||||||
Course Description | This undergraduate course is tailored for prospective educators and school counselors seeking to develop programming skills specifically designed to enhance educational and counseling practices. Through this course, students will explore the application of programming in educational sciences and counseling, focusing on its potential to enhance their technology and counseling skills in the digital age. Students will engage in hands-on activities and projects, learning programming languages and techniques that enable them to design and develop educational software applications. Emphasis will be placed on creating interactive and engaging learning experiences that foster problem-solving, critical thinking, and creativity among students. By the end of the course, students will possess the necessary programming expertise to create online counseling tools and resources, empowering them to facilitate dynamic and innovative counseling environments for their future clients. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu lisans düzeyindeki ders, eğitim ve danışmanlık uygulamalarını geliştirmek için özel olarak tasarlanmış programlama becerilerine sahip olmak isteyen potansiyel eğitimciler ve okul psikolojik danışmanları için uyarlanmıştır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, dijital çağda teknoloji ve danışmanlık becerilerini geliştirme potansiyeline odaklanarak eğitim bilimleri ve danışmanlıkta programlama uygulamasını keşfedeceklerdir. Öğrenciler, programlama dillerini ve tekniklerini öğrenerek el becerisi gerektiren etkinlikler ve projelerle meşgul olacaklar ve eğitsel yazılım uygulamalarını tasarlamak ve geliştirmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanacaklar. Vurgu, öğrenciler arasında problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı teşvik eden etkileşimli ve ilgi çekici öğrenme deneyimleri yaratmaya yönelik olacaktır. Kursun sonunda öğrenciler, çevrimiçi danışmanlık araçları ve kaynakları oluşturmak için gerekli programlama uzmanlığına sahip olacak ve gelecekteki danışanlarında dinamik ve yenilikçi danışmanlık ortamlarını kolaylaştırma konusunda onları güçlendirecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) describe programming languages and tools commonly used in educational contexts 2) apply programming skills to enhance students' counseling skills to support their clients in their counseling journey; 3) utilize programming to create interactive and engaging educational resources that foster problem-solving, critical thinking, and creativity among students; 4) demonstrate skills in utilizing programming to analyze psychoeducational data and make data-driven decisions; 5) exhibit ethical and responsible use of programming in counseling, ensuring privacy, security, and inclusivity; 6) demonstrate effective communication skills in explaining programming concepts and their applications in psychoeducational contexts and; 7) increase clients' awareness of their issues, providing tailored tools in counseling. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | |||||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | |||||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | |||||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | |||||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | |||||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | |||||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | |||||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | |||||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | |||||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | |||||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | |||||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | |||||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | |||||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | S | HW |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | N | |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | N | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | N | |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | S | HW |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | S | HW |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | N | |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | N | |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | H | HW |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | N | |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | H | HW |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | N | |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | S | HW |
Prepared by and Date | TUNA ÇAKAR , February 2024 |
Course Coordinator | MELİKE ACAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. PAKER DOĞU ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to computer programming |
2) | Fundamental concepts for algorithms |
3) | Basic programming |
4) | Variables |
5) | Calculations |
6) | Conditionals |
7) | Loops |
8) | Functions |
9) | Methods |
10) | Lists |
11) | Using numpy for numeric calculations |
12) | Using pandas for data tables |
13) | Using matplotlib for data visualization |
14) | General Review |
15) | Final Project |
16) | Final Project |
Required/Recommended Readings | Python Book for Data Science, Jake VanderPlas https://jakevdp.github.io/PythonDataScienceHandbook/ | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | The course heavily requires use of computers, thus students are expected to bring their own computers to use. | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
cakart@mef.edu.tr 1. Active Participation: Student participation in every aspect of the course is essential. Active participation requires attendance, research, reading, reflection, participation in class discussions, sharing observations made in K-12 schools and classrooms, asking questions and giving feedback to students who are making presentations. 2. Attendance: Attendance in class activities is very important. Working collaboratively on projects/research/reports/presentations is an important part of a teacher/counselor's role. Class participation/collaborative produce grades will only be given to students who attend the class and work with their classmates on the projects. 3. Accommodations: Any student needing special accommodations (testing, seating, etc.) must notify the instructor within the first two weeks of class. 4. Academic Integrity: In meeting course requirements, honesty is essential and students are expected to abide by MEF policy of academic integrity, prohibiting cheating, plagiarizing, or otherwise falsifying results of any work. This applies to exams, papers, reports, and all other assignments. 5. Email Addresses: Emails assigned by the university must be used to communicate by the instructor and classmates. 6. If you miss more than 30% of the course (that is more than 12 hours), you forfeit your right to do the final project and will receive a grade of FC. Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 5 | 5 | 0.5 | 27.5 | |||
Total Workload | 111.5 | ||||||
Total Workload/25 | 4.5 | ||||||
ECTS | 5 |