School/Faculty/Institute | ||||||
Course Code | TURK 114 | |||||
Course Title in English | Turkish Language and Literature II | |||||
Course Title in Turkish | Türk Dili ve Edebiyatı II | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 47 hours per semester | |||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||
Grading Mode | Pass / Fail | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | None | |||||
Overall Educational Objective | Metinlere yorumlayıcı ve eleştirel bakabilmeyi öğrenmek, okuma alışkanlığını geliştirmek, yazma ve metinler üzerine düşünme becerisi kazanmak. | |||||
Course Description | Informative writing types (column writing, article, interview, criticism, essay, diary, memory, travel, letter, life story, autobiography); fictional genres (story, novel, theater); subject, message, style, expression styles and ways of developing thought in the text; scientific article/research report, bibliography and footnote rules; types of verbal expression; punctuation, spelling rules, expression disorders; problems Turkish language face. | |||||
Course Description in Turkish | Bilgilendirici yazı türleri (köşe yazısı, makale, röportaj, eleştiri, deneme, günlük, anı, gezi, mektup, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü); kurmaca türler (öykü, roman, tiyatro); metinde konu, ileti, biçem, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları; bilimsel makale/araştırma raporu, kaynakça ve dipnot kuralları; sözlü anlatım türleri; noktalama işaretleri, yazım kuralları, anlatım bozuklukları; Türkçenin günümüzde karşılaştığı sorunlar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Noktalama işaretleri ve yazım kurallarını doğru kullanımı 2) Dil kavramı ve özelliklerinin anlaşılması 3) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarının anlaşılması 4) Okuduğunu anlama, yorumlama ve eleştirme becerisinin gösterilmesi 5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi 6) Çeşitli edebi türlerin, anlatım biçimlerinin ve özelliklerinin tanımması ve bu türlerin okuyucusuyla paylaştığı zengin yaşam tecrübelerinni farklı perspektiflerden okunması |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | S | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. IPEK SAHBENDEROGLU |
Hafta | Konu |
1) | Noktalama İşaretleri |
2) | Yazım Kuralları |
3) | Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları, sıkça yanlış yazılan ve kullanılan kelimeler hakkında örnek metinlerle sınıf çalışması |
4) | Anlatım Bozuklukları |
5) | Anlatım Biçimleri |
6) | Düşünceyi Geliştirme Yolları ve Yöntemleri |
7) | Anlatım Özellikleri |
8) | Ara sınav-Ödev |
9) | Edebi Metinlerde Bakış Açısı ve Anlatıcı Türleri |
10) | Edebi Metin Türleri |
11) | Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
12) | Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
13) | Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
14) | Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
15) | Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi (Genel Değerlendirme) |
16) | Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Zeynep Korkmaz (2012), Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yayıncılık. Doğan Aksan (2015), Türkçenin Söz Varlığı, Bilgi Yayınevi. Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları. Yazım Kılavuzu (2012), Türk Dil Kurumu Yayınları. http://www.tdk.gov.tr/ Sözlükler, Uygulamalar A.Rıdvan Bülbül (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları. Emin Özdemir (1999), Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi. Oğuz Cebeci(2008), Komik Edebi Türler: Parodi, Satir, İroni, İthaki Yayınları. Öner Yağcı (2002), Cumhuriyet Dönemi Denemeler Seçkisi, T.C. Kültür Bakanlığı Cumhuriyet Kitaplığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi. Muharrem Ergin(2002), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | Ödev | ||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 47 | ||||||
Total Workload/25 | 1.9 | ||||||
ECTS | 2 |