School/Faculty/Institute | |||||
Course Code | HISTR 214 | ||||
Course Title in English | Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic II | ||||
Course Title in Turkish | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Fieldwork | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 48 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Pass / Fail | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learning about the process of the establishment of modern Turkey. | ||||
Course Description | This course examines the birth of modern Turkey after the War of Independence Victory. It analyzes the revolutions in political, social and cultural fields and the basic principles of the Atatürk revolution. It is aimed for the student to learn the establishment process of the new Republic and the newly created institutions. Information is given on the transition to a multi-party life from the one-party period, the Democratic Party Period, the 27 May and 12 September military interventions, and the recent Turkish political history. This course aims to give students the ability to comment on these important turning points of recent history. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siyasal, toplumsal ve kültürel alanlarda gerçekleştirilen Atatürk devrimlerini öğrenmek 2) Yeni Cumhuriyet’in kuruluş sürecini ve yeni oluşturulan kurumları bilmek 3) Tek partili dönemden çok partili hayata geçişi ve sonuçlarını bilmek 4) Modern Türkiyenin kruuluş süreci hakkında yorum yapabilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | ||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | ||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | ||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | ||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | ||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | ||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | ||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | ||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | ||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | ||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | ||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | ||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | ||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | N | |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | N | |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | N | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | N | |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | N | |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | N | |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | N | |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | N | |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | N | |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | N | |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | N | |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | N |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Yeni Türkiye’de ilk muhalefet partisi: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası |
2) | Şeyh Sait Ayaklanması ve Takrir-i Sükun Kanunu |
3) | Devrim Yasaları |
4) | Çok partili hayata geçiş denemesi: güdümlü parti Serbest Fırka’nın kuruluşu |
5) | Serbest Fırka’nın sonu ve Menemen Olayı |
6) | Halkevleri’nin kurulması ve yeni bir Türk kimliği, yeni bir vatandaş yaratma çabaları |
7) | Tek parti devletinin temel ilkeleri |
8) | Atatürk’ün ölümü ve Milli Şef (İsmet İnönü) döneminin başlaması |
9) | Bir kültür projesi: Köy Enstitüleri |
10) | İkinci Dünya Savaşı sonrası iç siyasi rejimde gelişmeler, İnönü dönemindeki Müstakil Grup denemesi |
11) | Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti’nin kuruluşu |
12) | CHP-DP arasındaki siyasi rekabet- iktidarın el değiştirmesi (1950 seçimleri) |
13) | Demokrat Parti Dönemi (demokrasi vaadlerinden çoğunluk diktatörlüğüne) |
14) | 27 Mayıs 1960 askeri müdahalesi ve 1961 Anayasası; 1961 Anayasası’ndan 1982 Anayasası’na.. (anayasa üzerine tartışmalar, sağcı partilerin eleştirileri, 12 Mart 1971 Muhtırası, ve 12 Eylül 1982 askeri darbesine varan süreç) |
15) | Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard Lewis / Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1993 Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Bülent Tanör / Der Yayınları, 1992 Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes / Yapı Kredi Yayınları, 2007 Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken / Ülken Yayınları, 1999 Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher / İletişim Yayınları, 2001 The Making of Modern Turkey, Feroz Ahmad / Routledge, 1993 Kısa Türkiye Tarihi, Sina Akşin / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Feroz Ahmad / Hil Yayınları, 2007 21.Yüzyılda Türkiye, Emre Kongar / Remzi Kitabevi 2007 | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | Computer laboratory | ||||||
Computer Use | MS Excel (preferably 2010 or later version) | ||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: office hours: email address: meliserg@yahoo.com , arslanme@mef.edu Rules for attendance: Minimum attendance requirement is 70%. Missing a Homework/Project: N/A. Missing the Midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the exam is not a sufficient documentation of medically excused absence from the exam. The note must say that you were medically unable to take the exam. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. If you fail to take the exam on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the exam. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Missing the Final: Faculty regulations. Eligibility to enter the final exam: Students are required to achieve 40% success rate in midterm and assignment. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 48 | ||||||
Total Workload/25 | 1.9 | ||||||
ECTS | 2 |