İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 132 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural Technology I | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Teknolojisi I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yapı teknolojisinin temel bileşenlerini ve kavramlarını, özellikle yapısal sistemlere odaklanarak öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Mimari Teknoloji 1 dersi, Mimari Tasarım 2 stüdyosu ile koordinasyon içinde yürütülen bir uygulamalı derstir. Ders mimari teknoloji bileşenlerinin, başta strüktürel sistem olmak üzere mimari bütün içindeki anlamı, işlevi ve teknolojisini mercek altına alan anlatımlara ve paylaşımlara ortam sağlar. Teorik anlatım oturumlarına eklenen uygulama saatlerinde katılımcılar stüdyo projelerinin teknoloji bileşenleri ile ilgili çalışma yaparlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulamalı araştırmanın mimari tasarımdaki etkilerini ayırt etmek; 2) Yapısal sistemlerin temel kavramlarını ve bileşenlerini analiz etmek; 3) Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin seçim sürecinde sosyal, teknik ve çevresel sorumluluğu yansıtmak; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | Sunum |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | Derse Katılım |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | Sunum |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | Sunum |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | H | Sunum |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | H | Sunum |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | Derse Katılım |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | S | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | H | Derse Katılım |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | N | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | Ödev |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Derse Katılım |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | KÜRŞAD ÖZDEMİR , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AHMET ERGELEN |
Hafta | Konu |
1) | YAPI VE FORM (KAVRAM, ŞEKİLLER, MALZEMELER, BİOMİMİK) |
2) | YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (GÜÇLER - TEPKİLER) |
3) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
4) | YAPI - MİMARLIK (KAVRAMLAR VE DEĞERLENDİRME) |
5) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
6) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
7) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
8) | YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (İÇSEL GÜÇLER - TEPKİLER) |
9) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
10) | MALZEMELER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO İNCELEMELERİ) |
11) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
12) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
13) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
14) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Silver, McLean, Whitsett (2013) Introduction to Architectural Technology, Laurence King, London • Allen, Zalewski(2010) Form and Forces, Wiley, NJ • Meistermann A (2010) Taşıyıcı Sistemler, YEM Yayın, İstanbul • Hegger, M., Drexler, H. And Zeumer, M. (2007) Basics Materials (Basics Series), Birkhäuser GmbH. • Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Mimari Teknoloji, Mimari Tasarım dersiyle koordineli olarak yürütülmektedir ve bu, teknoloji-tasarım entegrasyonunun bir bütün olarak oluşturulmasını hedefler. Öğretim yöntemi, bilgi aktarımı - tartışma-gelişim sırasına dayanmaktadır ve bunun yanında aktif öğrenme yaklaşımıyla desteklenen "ters yüz edilmiş sınıf" (flipped classroom) yöntemi kullanılmaktadır. Mimari Teknoloji dersindeki teknolojik bileşenlerin değerlendirilmesi, tasarım çalışmalarına entegrasyon için pratik geri bildirimler sunar. Tasarım geliştirme sürecinde inisiyatif almak ve sorumluluk taşımak, katılımcının aktif öğrenmeye katılmasını sağlar. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 final, 1 ara sınav, 3 Sketchbook Ödevi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozdemirku@mef.edu.tr Block A, Floor5, 505-506 Öğrenci katılımı bu ders için gereklidir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Proje | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 4 |