School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 221
Course Title in English Architectural History and Theory II
Course Title in Turkish Mimarlık Tarihi ve Teorisi II
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Orta
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 1 Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Kültürel farkındalığı* ve mimarlığa yönelik bütüncül bir yaklaşımı, sanatsal ve mimari eserleri çeşitli coğrafi ve kültürel bağlamlarda inceleyerek kucaklamak. * Kültürel Farkındalık, yerel ve ulusötesi siyasi, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel ağların estetik ve tarihsel önemleri bağlamında birbirine bağımlılığını ayırt etme yeteneğidir.
Course Description This course is the second of a series of architectural history and theory courses. It offers a chronological and a comparative overview of the history of architectural culture that developed in various parts of the world, from the pre-historic era to 15th century.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Mimarlığın, siyasi, sosyal, ekonomik ve yapısal boyutları olan sofistike bir olgu olduğunu anlamak
2) "Başlıca" mimari kültürler arasındaki üslup farklılıklarını ayırt etmek
3) Mimarlık tarihinin ikonik binalarını tanımak
4) Mekân oluştururken malzeme ve yapı farklılıklarını belirlemek
5) Kendini ifade etmek ve mimarlık üzerine yazmanın temel ilkelerini uygulamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date , March 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş – Tarih öncesi mimari, İndus Vadisi Medeniyetleri
2) Mezopotamya ve Mısır Uygarlıkları
3) Pers ve Yunan Uygarlıkları
4) Helenistik Yunan ve Roma Mimarisi
5) Roma Mimarisi
6) Doğu Roma Mimarisi
7) Atölye Haftası
8) Batı Roma İmparatorluğu'nun Düşüşü, İslam'ın yükselişi
9) Karolenj Canlanışı ve Abbasî Mimarisi
10) Romanesk Mimarisi ve Tulunid, Fatımî, Selçuklu, Ayyubî Mimarisi
11) Moğollar ve İlhanlılar
12) Memlükler ve Erken Osmanlı Mimarisi
13) Geç Dönem Bizans, Gotik
14) Revizyon
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: Leach, Andrew, What is Architectural History?, 2010, pp. 41-74. Jarzombek, Mark, Architecture of First Societies, 2013, pp. 79-88 and pp. 263-273. Gates, Charles, Ancient Cities, 2011, pp. 30-36 and pp. 70-79. Brewer, J. Douglas & Teeter, Emily, Egypt and Egyptians, 2007, pp. 60-78. Carmelo G. Malacrino, Constructing the Ancient World, 2010, pp. 77-110. Jenkins, Ian, Greek Architecture and Sculpture, 2006, pp. 32-45. Jones, Mark Wilson, Principles of Roman Architecture, 2003. Adam, Jean-Pierre, Roman Building Materials and Techniques, 2003, pp. 243-318 and 319-400. Stephenson, David, Heavenly Vaults: From Romanesque to Gothic, 2009. Ettinghausen & Grabar, Oleg, The Art and Architecture of Islam 650-1250, pp. 5-16 and 37-54. Shelia, Canby, Safavid Art and Architecture, 2002. Harle, J. C., The Art and Architecture of the Indian Subcontinent Nov. Kuran, Aptullah "Anatolian-Seljuk Architecture," in The Art and Architecture of Turkey, ed. E. Akurgal, pp. 80-110. Blair, Shelia S. & Bloom, M. Jonathan, The Art and Architecture of Islam, 1995, pp. 70-96 and 132-145
Teaching MethodsLecture Discussions Student presentations
Homework and Projects1 student presentation, 14 review sketches submission
Laboratory Work-
Computer UseNo
Other ActivitiesReadings, Research
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 70
Sunum 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ugurlua@mef.edu.tr
Block A, A. Hilal Uğurlu 506
Student participation is essential for this lecture course. Student presentations and the weekly sketch submissions are crucial elements in the final grade. Late submissions will not be accepted. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 24 1 25
Proje 1 24 1 25
Final 1 1 1 2
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 5