School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 232 | ||||
Course Title in English | Architectural Technology III | ||||
Course Title in Turkish | Mimarlık Teknolojisi III | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 116 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to communicate the concepts that coordinate with engineers and other professionals on the process of design, form finding and construction | ||||
Course Description | The course focuses on the (principles of) structural and architectural design also relationship of architectural practice with engineering disciplines. During the semester, issues related to architectural and structural design will be discussed through examples and problems related to detailing will be examined closely. Building elements such as floors, surfaces, roofs, circulation elements, facades/skins will be studied. Contemporary approaches for construction, new technologies of prefabrication, energy issues, long span and high rise building techniques will also be briefly discussed. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnşaat sistemlerinin ilkelerini, yapılarının dikey ve yatay kuvvetlere olan davranışlarını, çağdaş yapı sistemlerinin gelişimi ve uygulamalarını yansıtmak. 2) Yapısal tasarım ve inşaat mühendisliğinin mimari tasarımdaki önemini anlamak ve terminolojiyi kullanabilmek. 3) Detaylandırma ve yapıyı daha iyi anlayarak tasarım yapmak. 4) Yapısal olarak mantıklı bir bina tasarlamak ve inşa etmek için yeni teknolojileri takip etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | , March 2020 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TOMRİS AKIN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Teknolojik Deneyler, Pavilyonlar |
2) | Zeminler, Levhalar, Topolojik Yüzeyler, Türler ve Örnekler Üzerinden Tasarım İlkeleri |
3) | Çatılar, Türler ve Örnekler Üzerinden Tasarım İlkeleri |
4) | Cepheler ve Yüzeyler, Türler ve Örnekler Üzerinden Tasarım İlkeleri |
5) | Cepheler ve Yüzeyler, Türler ve Örnekler Üzerinden Tasarım İlkeleri |
6) | Prefabrike Yapılar, İlkeler ve Teknoloji Üzerinden Örnekler |
7) | Enerji Sorunları, İlkeler ve Teknoloji Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
8) | Enerji Sorunları, İlkeler ve Teknoloji Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
9) | Mimari Elemanlar, Pencereler, Kapılar, Merdivenler, Rampalar, Türleri ve Tasarım İlkeleri Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
10) | Alan Çalışması |
11) | Uzun Açıklıklı Binalar ve Tasarım İlkeleri Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
12) | Uzun Açıklıklı Binalar ve Tasarım İlkeleri Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
13) | Sunumlar |
14) | Yüksek Katlı Binalar ve Tasarım İlkeleri Üzerinden Örnekler / Tartışma Oturumu |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Bizley, G. (2010) Architectural Detail I-I, Elsevier Ltd. Boake, T.M. (2014) Diagrid Structures, Systems Connections and Details, Birkhauser. Deplazes, A. (eds.) (2005) Constructing Architecture, Birkhauser. Flury, A.(ed.) (2012) Cooperation The Engineer and the Architect, Birkhauser Kara, H. and Georgoulias, A. (ed.) (2012) Interdisciplinary Design New Lessons from Architecture and Engineering, GSD Harvard, Actar. Kubo, M. (ed.) (2002) The Yokohama Project, Actar Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press Nordenson, G. (2016) Reading Structures: 39 Projects and Built Works 1983-2011, Lars Müller Publishers. Schittich, C. (2006) Building Skins, Birkhauser. | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. After the 6th week there will be additional time for group or individual in-class activity. This time is booked for discussions and short presentations about case studies and also coordination/ preparation for end term final assignment. Each student has to have their own sketchbook/notebook for the course and it is expected to use this sketchbook/notebook during the term both on and off the course. Sketchbooks will be graded and will be part of the overall grade. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 3 Assessment Tests on Blackboard and 1 Final Presentation | |||||||||||||||
Laboratory Work | Yes | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
akint@mef.edu.tr Regular attendance and participation is expected (%80 minimum). Class participation counts towards the final grade. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Final | 2 | 14 | 2 | 32 | |||
Total Workload | 116 | ||||||
Total Workload/25 | 4.6 | ||||||
ECTS | 5 |