School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 232
Course Title in English Architectural Technology III
Course Title in Turkish Mimarlık Teknolojisi III
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 116 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to communicate the concepts that coordinate with engineers and other professionals on the process of design, form finding and construction
Course Description The course focuses on the (principles of) structural and architectural design also relationship of architectural practice with engineering disciplines. During the semester, issues related to architectural and structural design will be discussed through examples and problems related to detailing will be examined closely. Building elements such as floors, surfaces, roofs, circulation elements, facades/skins will be studied. Contemporary approaches for construction, new technologies of prefabrication, energy issues, long span and high rise building techniques will also be briefly discussed.
Course Description in Turkish Dönem boyunca mimari ve strüktürel tasarım ile ilgili örnekler üzerinden tartışılan konuların yanında detaylandırma ile ilgili sorunlara yakından bakılmaya çalışılacaktır. Döşemeler, çatılar, sirkülasyon elemanları, cephe/yüzey elemanları konu edilecektir. Çağdaş inşa teknikleri, prefabrikasyon ile ilgili yeni teknolojiler, enerji yaklaşımları, açıklık geçme ve yüksek yapılardan haftalık olarak kısaca bahsedilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date İREM KORKMAZ , March 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TOMRİS AKIN

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsBizley, G. (2010) Architectural Detail I-I, Elsevier Ltd. Boake, T.M. (2014) Diagrid Structures, Systems Connections and Details, Birkhauser. Deplazes, A. (eds.) (2005) Constructing Architecture, Birkhauser. Flury, A.(ed.) (2012) Cooperation The Engineer and the Architect, Birkhauser Kara, H. and Georgoulias, A. (ed.) (2012) Interdisciplinary Design New Lessons from Architecture and Engineering, GSD Harvard, Actar. Kubo, M. (ed.) (2002) The Yokohama Project, Actar Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press Nordenson, G. (2016) Reading Structures: 39 Projects and Built Works 1983-2011, Lars Müller Publishers. Schittich, C. (2006) Building Skins, Birkhauser.
Teaching MethodsThe course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. After the 6th week there will be additional time for group or individual in-class activity. This time is booked for discussions and short presentations about case studies and also coordination/ preparation for end term final assignment. Each student has to have their own sketchbook/notebook for the course and it is expected to use this sketchbook/notebook during the term both on and off the course. Sketchbooks will be graded and will be part of the overall grade.
Homework and Projects3 Assessment Tests on Blackboard and 1 Final Presentation
Laboratory WorkYes
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration akint@mef.edu.tr

Regular attendance and participation is expected (%80 minimum). Class participation counts towards the final grade. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 0 1 14
Final 2 14 2 32
Total Workload 116
Total Workload/25 4.6
ECTS 5