School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 321 | ||||
Course Title in English | Architectural History and Theory IV | ||||
Course Title in Turkish | Mimarlık Tarihi ve Teorisi IV | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 182 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students and Completion of 60 ECTS | ||||
Overall Educational Objective | To identify the development of modern architecture and urbanism, modernism as a style, its discursive foundations and its relations to various contexts, socio-political, economic and technological. | ||||
Course Description | This course investigates the architecture and urbanism in the 20th century, with a special emphasis on the discursive foundations of modern architecture and the seminal buildings of the period. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders 20. Yüzyıl mimarlık ve kentleşmesini modern mimarlığın söylemsel temelleri ve dönemin önemli yapılarına odaklanarak inceler. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | İREM KORKMAZ , March 2020 |
Course Coordinator | ŞEBNEM YÜCEL |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Recommended- -Readings: Conrads, U., Programs and Manifestoes on 20th century Architecture, MIT Press, 1970. Colquhoun, A., Modern Architecture, Oxford University Press, 2002. -Movies & Documentaries: Freidrichs, C., The Pruitt-Igoe Myth, USA, 2011. Lang, F., Metropolis, Germany, 1927. Tati, J., Mon Oncle, France, 1958. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with questions and readings shared before classes take place. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | A group presentation ; worksheets from the readings and movies, 1 Final submission | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | - | ||||||||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
yucelse@mef.edu.tr 527 Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations or make the readings in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Thus, student participation is essential for the success of the course. Late submissions will not be accepted. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 12 | 1 | 3 | 1 | 60 | ||
Proje | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Küçük Sınavlar | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 5 | 28 | ||
Total Workload | 182 | ||||||
Total Workload/25 | 7.3 | ||||||
ECTS | 5 |