School/Faculty/Institute | Graduate School | |||||||
Course Code | CSE 691 | |||||||
Course Title in English | Seminar | |||||||
Course Title in Turkish | Seminer | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Advanced | |||||||
Semester | Spring | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 184 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | Only Doctorate Students | |||||||
Overall Educational Objective | Be able to formulate research and know the overall research process. | |||||||
Course Description | The aim of this course is to provide the students with a conceptual framework of the research process. | |||||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilere araştırma sürecinin kavramsal çerçevesini sunmak ve öğrencilerin bu çerçeve kapsamın uygulama yapmalarını sağlamaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir araştırma sorusu formüle etme - herhangi bir araştırmayla (makale, tez, tez) ilgili çalışmalarını düzenleme 2) Bir araştırma planı veya programı tasarlama - bir araştırma sorusunu, araştırmanın amaçlarını ve hedeflerini formüle etme 3) Araştırma için veri toplama ve işleme yöntemlerini içeren uygun bir tasarım geliştirme 4) Uygun örnekleme tekniklerini, veri toplama ve veri analizi yöntemlerini uygulayabilme 5) Nicel ve nitel araştırmaları ayırt edebilme 6) Uygun örnekleme tekniklerini, veri toplama ve veri analizi yöntemlerini uygulama 7) Araştırmanın kalitesini ve sonuçlarını değerlendirme 8) Araştırmayı farklı formatlarda (sunum, poster, rapor vb.) sunabilme ve iletebilme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | TUNA ÇAKAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Derse genel bakış, hedefleri ve beklentileri. Akademik araştırmanın temel kavramlarına giriş. |
2) | Introduction to Research: An exploration of what constitutes academic research, including different types of research and their importance in academia and beyond. |
3) | Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Döngüsü: Çeşitli araştırma metodolojileri (nitel, nicel, karma yöntemler) ve araştırma döngüsünün aşamaları (planlama, yürütme, analiz ve yayınlama) hakkında ayrıntılı tartışma. |
4) | Araştırma Süreci – Bağımsız Çalışma: Öğrenciler, araştırma sorularını ve hedeflerini belirlemeye odaklanarak seçilen konular üzerinde bağımsız çalışmalarına başlarlar. |
5) | Araştırma Makalesinin Teslimi 1 - Yazılı Analiz ve Tartışma Yazılı ödev için ilk son tarih. Öğrenciler, ön bulguların tartışılması da dahil olmak üzere, araştırma konularının belirli bir yönünü analiz eden bir makale sunarlar |
6) | Literatür incelemesi İlgili literatürün nasıl kaynaklanacağı, değerlendirileceği ve sentezleneceği de dahil olmak üzere kapsamlı bir literatür taraması yürütmeye yönelik teknikler ve stratejiler. |
7) | Araştırma Süreci – Bağımsız Çalışma Araştırma yöntemlerinin iyileştirilmesi ve veri toplamanın başlatılmasına vurgu yaparak bağımsız çalışmaya devam etmek. |
8) | Araştırma Makalesinin Teslimi 2 - Yazılı Analiz ve Tartışma İkinci yazılı ödevin zamanı geldi. Öğrenciler araştırma metodolojilerini ve elde edilen ilk sonuçları veya içgörüleri ayrıntılarıyla anlatan bir makale sunarlar. |
9) | Sunum Öğrenciler araştırma ilerlemeleri, metodolojileri ve ön bulguları hakkında sınıfa bir sunum hazırlar ve sunarlar. |
10) | Araştırma Süreci - Bağımsız Çalışma Veri toplamaya ve veri analizine başlamaya odaklanan daha fazla bağımsız araştırma. |
11) | Araştırma Süreci - Bağımsız Çalışma Veri toplamaya ve veri analizine başlamaya odaklanan daha fazla bağımsız araştırma. Araştırma Süreci - Bağımsız Çalışma Veri analizine devam edildi ve araştırma bulgularından sonuçlar çıkarılmaya başlandı. |
12) | Teklif Sunumu Araştırma projesinin son aşamaları için amaçlanan yönü özetleyen araştırma önerilerinin sunumu. |
13) | Tekliflerin Tartışılması Eğitmenlerden ve akranlardan gelen geri bildirimlerle araştırma önerilerinin derinlemesine tartışılması ve eleştirisi. |
14) | Tezin/Projenin Tartışılması Araştırma projelerinin sonuçlarına, karşılaşılan zorluklara ve öğrenilen derslere odaklanan son ders tartışması. Öğrenciler bulgularını paylaşır ve araştırma için olası sonuçları ve gelecekteki yönelimleri tartışırlar. |
15) | Proje/Sunum Dönemi |
16) | Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | None | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecturing and exercises in the classroom with computers. In-class exercises and 3 Projects will be carried out by students | ||||||||||||
Homework and Projects | In-class exercises, 2 Projects, Term project | ||||||||||||
Laboratory Work | Programming exercises | ||||||||||||
Computer Use | For Programming | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cakart@mef.edu.tr 02123953600 Instructor’s office and phone number, office hours -Office: 5th Floor, #18; Phone number: 0 212 395 37 50; Email: cakart@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse described in the MEF University graduate regulations are presented, a make-up will be given Missing a final: Provided that proper documents of excuse described in the MEF University graduate regulations are presented, a make-up will be given Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 3 | 1 | 34 | ||
Proje | 2 | 30 | 2 | 1 | 66 | ||
Total Workload | 184 | ||||||
Total Workload/25 | 7.4 | ||||||
ECTS | 7.5 |