School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
FLM 301 |
Course Title in English |
Fluid Mechanics |
Course Title in Turkish |
Akışkanlar Mekaniği |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: none |
Lab: none |
Other: none |
|
Estimated Student Workload |
149 hours per semester |
Number of Credits |
6 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
PHYS 103 - Physics I
|
Expected Prior Knowledge |
Prior knowledge in ordinary and partial differential equations, and in general mechanics / fundamental principles of kinematics is expected.
PHYS 103 Physics I and MATH 213 Differential Equations (co-requisite) |
Co-requisites |
MATH 213 - Differential Equations
|
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To acquire a basic knowledge and understanding of important fluid properties and concepts of fluid flow to develop skills in solving engineering problems involving fluid both in static and flowing conditions, through the application of integral and differential approaches. |
Course Description |
This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of fluid mechanics. The following topics are covered: Basic definitions, Fluid kinematics, Fluid statics, Manometers and measurement of pressure, Hydrostatic forces on plane and curved surfaces, Rigid body motion, Integral form of conservation equations, Control volume and system concepts, Bernoulli equation, Differential Analysis of Fluid Flow, Navier-Stokes equations and applications, Dimensional analysis and similitude, Viscous Flows in Pipes, External Flows. |
Course Description in Turkish |
Bu derste; akışkanlar mekaniğinin temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Temel tanımlar, Akışkanların kinematiği, Akışkanlar statiği, Manometreler ve basınç ölçümü, Dalmış düz ve eğri yüzeylere gelen kuvvetler, Blok halinde öteleme ve dönme, Korunum denklemlerinin integral hali, Denetim hacmi ve sistem kavramları, Bernoulli denklemi, Süreklilik, Momentum ve Enerji denklemlerinin diferansiyel formda türetilmesi, Navier-Stokes denklemleri ve uygulamaları, Boyut analizi ve benzerlik, Borularda akış, Dış akışlar. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Manometreler ve batmış yüzeylerle ilgili temel hidrostatik problemleri çözmek;
2) Bir akışkan akışının nesnelerle etkileşimi nedeniyle oluşan itme ve tepki kuvvetlerini, kontrol hacmi için kütle ve momentum korunumu kavramlarını kullanarak hesaplamak;
3) Bernoulli denklemini uygulayarak problemler çözmek;
4) Differansiyel analiz kullanarak basit viskoz akış çözümleri bulmak;
5) Akışkan mekaniği problemleri için boyutsal analiz yapmak;
6) Borulardaki ve dış akışlardaki laminar ve türbülanslı sınır tabakalarının temel bilgisine sahip olduğunu göstermek.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
MEHMET FEVZİ ÜNAL , September 2020 |
Course Coordinator |
MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Prof. Dr. MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Akışkanın Kavramı ve Özellikleri, Temel Akış Analizi |
2) |
Yüzeylerdeki Hidrostatik Kuvvetler, Manometre, Süzülme
|
3) |
Euler ve Lagrange Akış Tanımlamaları |
4) |
Hız Alanları, Akış Çizgileri |
5) |
Kontrol Hacmi Analizi: Kütle ve Doğrusal Momentumun Korunumu
|
6) |
Bernoulli Denklemi |
7) |
Diferansiyel Analiz: Akım Fonksiyonu. Navier-Stokes Denklemleri |
8) |
Diferansiyel Analiz: Basit Viskoz Akış Çözümleri |
9) |
Boyut Analizi ve Benzerlik: Buckingham Pi Teoremi |
10) |
Boyut Analizi ve Benzerlik: Boyutsuz Gruplar. Modelleme |
11) |
Borulardaki Akış: Giriş Bölgesi. Tam Gelişmiş Akış |
12) |
Borulardaki Akış: Laminar ve Türbülanslı Akış. Kayıplar
|
13) |
Dış Akışlar: Laminar ve Türbülanslı Sınır Tabakaları
|
14) |
Dış Akışlar: Geçiş Akışı. Ayrılma. Sürükleme |
15) |
Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
|
16) |
Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Cengel, Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, 4th edition (SI units), 2019
|
Teaching Methods | “Flipped Classroom” as an active learning technique and contact hours |
Homework and Projects | Homework |
Laboratory Work | none |
Computer Use | Getting information and simulations |
Other Activities | none |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Küçük Sınavlar |
8 |
% 30 |
Ödev |
4 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 30 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
unalf@mef.edu.tr
0 212 395 36 05
Instructor’s office and phone number: Köşk, 0 212 395 36 05
office hours: Tuesday, Thursday 14.00-15.00
email address: unalf@mef.edu.tr
Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required.
Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given.
Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given.
Missing a final: Faculty regulations.
A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations.
Statement on plagiarism: YÖK Regulations.
|