MBA 534 Liderlik ve YönetimMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 534
Ders Adı İngilizce Leadership and Management
Ders Adı Türkçe Liderlik ve Yönetim
Öğretim Dili TR
Ders Türü Saha Çalışması
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Bireysel, grup ve örgütsel bakış açısıyla liderlik ve yönetim kavramları hakkında bilgi edinmek; ve bu bilgiyi iş içinde ve iş dışında kullanma becerisini geliştirmek.
Ders Açıklaması Günümüzdeki sürdürülebilir rekabet avantajı elde edilmesi için en önemli kaynağın insan kaynağı kabul edilmektedir. Tüm kurumların başarılı bir performans sergilemesi açısından büyük öneme sahip olan çalışan motivasyonunu arttırma ve etkin liderlik konularına odaklanacak olan bu ders, katılımcıların kendi liderlik tarzlarını geliştirmelerine ve bu şekilde kariyerlerinde daha başarılı olabilmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır. Ders boyunca başlıca geleneksel ve çağdaş liderlik ve motivasyon teorileri, pratik örnekleri ile birlikte katılımcılara tanıtılacaktır. İşlenecek diğer konular arasında etkili iletişim, grup dinamikleri, güç, örgütsel tasarım ve geliştirme ve örgüt kültürü gibi diğer temel yönetsel kavramlar yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bireyleri, ekipleri ve kuruluşları etkili bir şekilde yönetmek için gereken liderlik becerilerini kavramak
2) işyerinde çalışan motivasyonunun ve iş tatmininin farklı yöntemler kullanılarak nasıl arttırabileceğine dair farkındalık kazanmak
3) kişisel bir liderlik tarzı geliştirmeye yönelik kuramsal ve pratik bilgiler edinmek
4) doğru liderlik yaklaşımını belirleyebilmek için kültür gibi çeşitli durumsal faktörleri birbirinden ayırabilmek
5) etkin liderlik ve yönetimde iletişimin rolünü kavramak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği H Proje
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme H Proje
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik H Proje
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme H Proje
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı H Proje
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği H Proje
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme H Proje
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik H Proje
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği H Proje
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Liderlik ve yönetim kavramlarına giriş
2) İş tatmini, motivasyon ve stres yönetimi
3) Geleneksel ve modern motivasyon kuramları
4) Güvene dayalı etkin iletişim
5) Takım yönetimi dinamikleri, çatışma yönetimi
6) Dinamik yönetici yetkinlikleri
7) Ara dönem projesi
8) Geleneksel ve modern liderlik kuramları
9) Liderlik özellikleri ve gelişimi
10) Liderlik ve yönetimde kültürün rolü
11) Liderlikte güç ve etki
12) Etik ve kapsayıcı liderlik
13) Stratejik Liderlik
14) Yeni Nesil Liderlik Yaklaşımları
15) Dönem Sonu Projesi
16) Dönem Sonu Projesi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLeadership in Organizations, 9th edition Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020 • Gary A. Yukl • William L. Gardner Organizational Behavior, 19th edition Published by Pearson (May 12, 2022) © 2023 • Stephen P. Robbins • Timothy A. Judge
Öğretme Teknikleriters yüz eğitim
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 25
Projeler 1 % 35
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 1 10 4 14
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5