| İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
| Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
| Ders Kodu | MBA 534 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Leadership and Management | ||||
| Ders Adı Türkçe | Liderlik ve Yönetim | ||||
| Öğretim Dili | TR | ||||
| Ders Türü | Saha Çalışması | ||||
| Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
| Dönem | Bahar | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
| Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul | Yok | ||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | Bireysel, grup ve örgütsel bakış açısıyla liderlik ve yönetim kavramları hakkında bilgi edinmek; ve bu bilgiyi iş içinde ve iş dışında kullanma becerisini geliştirmek. | ||||
| Ders Açıklaması | Günümüzdeki sürdürülebilir rekabet avantajı elde edilmesi için en önemli kaynağın insan kaynağı kabul edilmektedir. Tüm kurumların başarılı bir performans sergilemesi açısından büyük öneme sahip olan çalışan motivasyonunu arttırma ve etkin liderlik konularına odaklanacak olan bu ders, katılımcıların kendi liderlik tarzlarını geliştirmelerine ve bu şekilde kariyerlerinde daha başarılı olabilmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır. Ders boyunca başlıca geleneksel ve çağdaş liderlik ve motivasyon teorileri, pratik örnekleri ile birlikte katılımcılara tanıtılacaktır. İşlenecek diğer konular arasında etkili iletişim, grup dinamikleri, güç, örgütsel tasarım ve geliştirme ve örgüt kültürü gibi diğer temel yönetsel kavramlar yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bireyleri, ekipleri ve kuruluşları etkili bir şekilde yönetmek için gereken liderlik becerilerini kavramak 2) işyerinde çalışan motivasyonunun ve iş tatmininin farklı yöntemler kullanılarak nasıl arttırabileceğine dair farkındalık kazanmak 3) kişisel bir liderlik tarzı geliştirmeye yönelik kuramsal ve pratik bilgiler edinmek 4) doğru liderlik yaklaşımını belirleyebilmek için kültür gibi çeşitli durumsal faktörleri birbirinden ayırabilmek 5) etkin liderlik ve yönetimde iletişimin rolünü kavramak |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | |||||
| 2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | |||||
| 3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | |||||
| 4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | |||||
| 5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | |||||
| 6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | |||||
| 7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | |||||
| 8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | |||||
| 9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | H | Proje |
| 2) | Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | H | Proje |
| 3) | Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | H | Proje |
| 4) | Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | H | Proje |
| 5) | Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | H | Proje |
| 6) | Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | H | Proje |
| 7) | Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | H | Proje |
| 8) | Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | H | Proje |
| 9) | Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği | H | Proje |
| Hazırlayan ve Tarih | HANDE KARADAĞ , |
| Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
| Dönem | Bahar |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Liderlik ve yönetim kavramlarına giriş |
| 2) | İş tatmini, motivasyon ve stres yönetimi |
| 3) | Geleneksel ve modern motivasyon kuramları |
| 4) | Güvene dayalı etkin iletişim |
| 5) | Takım yönetimi dinamikleri, çatışma yönetimi |
| 6) | Dinamik yönetici yetkinlikleri |
| 7) | Ara dönem projesi |
| 8) | Geleneksel ve modern liderlik kuramları |
| 9) | Liderlik özellikleri ve gelişimi |
| 10) | Liderlik ve yönetimde kültürün rolü |
| 11) | Liderlikte güç ve etki |
| 12) | Etik ve kapsayıcı liderlik |
| 13) | Stratejik Liderlik |
| 14) | Yeni Nesil Liderlik Yaklaşımları |
| 15) | Dönem Sonu Projesi |
| 16) | Dönem Sonu Projesi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Leadership in Organizations, 9th edition Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020 • Gary A. Yukl • William L. Gardner Organizational Behavior, 19th edition Published by Pearson (May 12, 2022) © 2023 • Stephen P. Robbins • Timothy A. Judge | |||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | ters yüz eğitim | |||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
|||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 | 4 | 14 | |||
| Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
| AKTS | 5 | ||||||