|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Kamu hukuku alanındaki konular ile ilgili olarak lisans eğitimi esnasında elde edilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerilerin geliştirilmesi. |
S |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
2) |
Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. |
S |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
3) |
Kamu hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının tespiti ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. |
H |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
4) |
Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve kamu hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. |
H |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
5) |
Kamu hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. |
H |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
6) |
Kamu hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. |
S |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
7) |
Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. |
N |
|
8) |
Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. |
S |
Sınav,Derse Katılım,Sunum
|
Hafta |
Konu |
1) |
Böyle bir derse niçin ihtiyaç duyulduğu üzerine genel giriş / AİHS & iç hukuk ilişkisi / Rekabet Kurulu’nun AİHS & AİHM içtihadı ile bağlı olduğu gerçeği
|
2) |
AİHM / ABAD ilişkisi / ABAD’ın Vlaamse Balies kararı ve bu kararın Türk hukukuna yansıması
|
3) |
AİHS & AİHM içtihadının doğru uygulanmasının önemi / Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin EKC Lojistik kararından hareketle kötü uygulama örnekleri
|
4) |
Regülatif cezalar ile kabahat cezaları arasındaki farklar / Danıştay’ın ve Rekabet Kurulu’nun yerinde incelemeler sonucu verilen idari para cezalarının regülatif ceza olarak değil kabahat cezası olarak kabul etmeleri ve bunun sonuçları
|
5) |
AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü)
|
6) |
AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) (DEVAM)
|
7) |
Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü
|
8) |
Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü (DEVAM)
|
9) |
Rekabet Kurulu’nun brifing uygulaması, raportörlerin lehe gördüğü konularda Rekabet Kurulu’nun aleyhe karar vermesi gibi meseleler karşısında silahların eşitliği, çelişmeli yargılama hakkı ve savunma hakkı
|
10) |
Sözlü savunma sürelerinin kısa tutulması /Avrupa Birliği’ndeki Hearing Officer kurumu
|
11) |
Önaraştırma / soruşurma süreci boyunca bilgilendirilmeyen bir konuda nihai kararda ihlal sonucuyla karşılaşılması ve bunun İdare Hukuku’ndaki sebep ikamesi kurumuyla ilişkisi
|
12) |
İdare Hukuku’nda yetkinin önemi / Yetki unsuru kapsamında uzman yardımcılarının yerinde incelemelere katılımı ve 4054 sayılı Kanun’a aykırı olarak raportörlerin seçimi için Rekabet Kurulu’nun Başkanlık Makamı’nı görevlendirmesi
|
13) |
İdare Hukuku’nda ihmal kurumu / Rekabet Kurulu’nun başka tüzel kişilerin çıkardıkları yönetmelikleri ihmal etmesi ve buna ilişkin uygulamadan örnekler
|
14) |
Rekabet Kurulu’nun “Adil yargılanma ihlali varsa mahkemeler halleder” yönündeki yaklaşımından hareketle dönemin özeti
|
15) |
Dönem Sonu Değerlendirmesi |
16) |
Dönem Sonu Değerlendirmesi |