School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 551
Course Title in English Procedural Aspects And Right to a Fair Trial in Competition Law
Course Title in Turkish Rekabet Hukukunda Usul ve Adil Yargılanma Hakkı
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture,Ters-yüz öğrenme
Level of Course İleri
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 138 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic knowledge of Constitutional Law, Administrative Law and Competition Law.
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective Developing competence in the field of Competition Law
Course Description The aim is to address the procedural and fair trial issues that students who intend to work in the field of Competition Law will probably encounter in practice. The course aims both to develop a theoretical perspective and focus on cases and real examples from practice. The intersections of Competition Law with Administrative Law and Constitutional Law and the right to a fair trial will be discussed.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Rekabet Hukuku alanında ortaya çıkacak uyuşmazlıklardaki temel usul konularını anlar.
2) Rekabet Hukuku uyuşmazlıklarında ortaya çıkabilecek adil yargılanma ve diğer temel hak ihlallerini değerlendirebilir.
3) Rekabet Hukuku ile Anayasa ve İdare Hukuku ilişkisini analiz edebilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Kamu hukuku alanındaki konular ile ilgili olarak lisans eğitimi esnasında elde edilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerilerin geliştirilmesi.
2) Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi.
3) Kamu hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının tespiti ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması.
4) Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve kamu hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması.
5) Kamu hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması.
6) Kamu hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması.
7) Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması.
8) Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Kamu hukuku alanındaki konular ile ilgili olarak lisans eğitimi esnasında elde edilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerilerin geliştirilmesi. S Sınav,Derse Katılım,Sunum
2) Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. S Sınav,Derse Katılım,Sunum
3) Kamu hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının tespiti ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. H Sınav,Derse Katılım,Sunum
4) Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve kamu hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. H Sınav,Derse Katılım,Sunum
5) Kamu hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. H Sınav,Derse Katılım,Sunum
6) Kamu hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. S Sınav,Derse Katılım,Sunum
7) Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. N
8) Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. S Sınav,Derse Katılım,Sunum
Prepared by and Date SERTAÇ SERTER , February 2024
Course Coordinator SERTAÇ SERTER
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi SERTAÇ SERTER

Course Contents

Hafta Konu
1) Böyle bir derse niçin ihtiyaç duyulduğu üzerine genel giriş / AİHS & iç hukuk ilişkisi / Rekabet Kurulu’nun AİHS & AİHM içtihadı ile bağlı olduğu gerçeği
2) AİHM / ABAD ilişkisi / ABAD’ın Vlaamse Balies kararı ve bu kararın Türk hukukuna yansıması
3) AİHS & AİHM içtihadının doğru uygulanmasının önemi / Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin EKC Lojistik kararından hareketle kötü uygulama örnekleri
4) Regülatif cezalar ile kabahat cezaları arasındaki farklar / Danıştay’ın ve Rekabet Kurulu’nun yerinde incelemeler sonucu verilen idari para cezalarının regülatif ceza olarak değil kabahat cezası olarak kabul etmeleri ve bunun sonuçları
5) AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü)
6) AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) (DEVAM)
7) Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü
8) Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü (DEVAM)
9) Rekabet Kurulu’nun brifing uygulaması, raportörlerin lehe gördüğü konularda Rekabet Kurulu’nun aleyhe karar vermesi gibi meseleler karşısında silahların eşitliği, çelişmeli yargılama hakkı ve savunma hakkı
10) Sözlü savunma sürelerinin kısa tutulması /Avrupa Birliği’ndeki Hearing Officer kurumu
11) Önaraştırma / soruşurma süreci boyunca bilgilendirilmeyen bir konuda nihai kararda ihlal sonucuyla karşılaşılması ve bunun İdare Hukuku’ndaki sebep ikamesi kurumuyla ilişkisi
12) İdare Hukuku’nda yetkinin önemi / Yetki unsuru kapsamında uzman yardımcılarının yerinde incelemelere katılımı ve 4054 sayılı Kanun’a aykırı olarak raportörlerin seçimi için Rekabet Kurulu’nun Başkanlık Makamı’nı görevlendirmesi
13) İdare Hukuku’nda ihmal kurumu / Rekabet Kurulu’nun başka tüzel kişilerin çıkardıkları yönetmelikleri ihmal etmesi ve buna ilişkin uygulamadan örnekler
14) Rekabet Kurulu’nun “Adil yargılanma ihlali varsa mahkemeler halleder” yönündeki yaklaşımından hareketle dönemin özeti
15) Dönem Sonu Değerlendirmesi
16) Dönem Sonu Değerlendirmesi
Required/Recommended ReadingsMaterials in Turkish and English will be sent to the students after the first week to be read before each class.
Teaching MethodsLecture, discussion, analyses of court decisions and sample petitions
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 60
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration serters@mef.edu.tr

Weekly readings must be done ahead of class. Rules of academic writing must be observed while preparing the assignments. It is forbidden to take recordings of lectures. Plagiarism will not be tolerated and detection thereof is reported to the Graduate School. Provisions of the Higher Education Law No. 2547, especially Art. 54 apply.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 1 10 2 2 14
Ödevler 1 40 40
Total Workload 138
Total Workload/25 5.5
ECTS 6