School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | CE 304 | ||||
Course Title in English | Theory of Structures II | ||||
Course Title in Turkish | Yapı Statiği II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme,Lecture | ||||
Level of Course | Başlangıç | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
CE 303 - Theory of Structures I |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in analysis of statically determinate structures and trusses, internal loadings developed in structural members, influence lines and deflection diagrams. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To analyze statically indeterminate structures by force and displacement methods. | ||||
Course Description | This course will provide the students with a thorough grounding in the analysis of statically indeterminate structures by force method under dead and live loads, temperature changes and support settlements, determination of displacements by virtual work theory, reduction theorem, systems with elastic supports and connections, analysis for moving loads, influence lines, analysis of systems by displacement methods: slope-deflection and moment distribution methods, introduction to non-linear analysis. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Yapısal tasarım süreçlerini tanımlamak; 2) Kuvvet yöntemi kullanarak dış yükler, sıcaklık değişimleri ve mesnet oturmaları etkisi altındaki hiperstatik yapısal sistemlerini analiz etmek; 3) hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirmeleri hesaplamak; 4) yerdeğiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizini yapmak; 5) Takım çalışması becerilerini geliştirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | ÖMER FARUK HALICI , September 2023 |
Course Coordinator | ÖMER FARUK HALICI |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. REŞAT ATALAY OYGUÇ |
Hafta | Konu |
1) | Hiperstatik sistemlerin temel tanımları. Yapı türleri, yapısal elemanlar, yükler. Yük yolu. Statik belirginlik. Statik olarak belirli sistemlerin genel bir değerlendirmesi. |
2) | Eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momentinden kaynaklanan deplasmanlar. Enerji yöntemlerinin prensipleri. İç ve dış iş. Virtüel iş yöntemi kullanarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
3) | Kuvvet yönteminin prensipleri. Esneklik. Süperpozisyon prensibi ve uygunluk denklemleri. Kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi: Kirişler, çerçeveler ve kafes sistemleri. |
4) | Mesnet çökmeleri ve termal etkiler için kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi. Virtüel iş prensibi kullanılarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
5) | Elastik mesnetler ve bağlantılara sahip hiperstatik sistemlerin analizi. Yapısal analiz programı kullanılarak uygulama örnekleri. |
6) | Hareketli yükler altında kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi, tesir çizgilerinin şeklinin çizilmesi. |
7) | Hareketli yük düzenlemeleri |
8) | Yer değiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
9) | Açı yöntemi ve süperpozisyon denklemleri. |
10) | Açı yöntemi ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
11) | Moment dağılım (cross) yöntemi. |
12) | Moment dağılım yöntemi ile yapı sistemlerinin analizi. |
13) | Yapısal analiz programı kullanarak çerçevelerin analizi. |
14) | Doğrusal olmayan analize giriş. |
15) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
16) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
Required/Recommended Readings | R.C. Hibbeler, Structural Analysis, Ninth Ed. In SI Units, Pearson, 2016 K. Girgin, M. G Aksoylu, K. Darılmaz, Yapı Statiği Hiperstatik Sistemler, Birsen Yayınevi. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as active learning technique. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Students are encouraged to use a general purpose structural analysis software to verify their solutions to in-class assignments and homework sets. | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
halicio@mef.edu.tr Instructor’s office: 5th Floor Office hours: Open door policy E-mail address: halicio@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum 70% attendance is required to enter final exam Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm/quiz by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Uygulama | 5 | 0 | 2 | 10 | |||
Ödevler | 2 | 0 | 2.5 | 5 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |