School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 304
Course Title in English Theory of Structures II
Course Title in Turkish Yapı Statiği II
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme,Lecture
Level of Course Başlangıç
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites CE 303 - Theory of Structures I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in analysis of statically determinate structures and trusses, internal loadings developed in structural members, influence lines and deflection diagrams.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To analyze statically indeterminate structures by force and displacement methods.
Course Description This course will provide the students with a thorough grounding in the analysis of statically indeterminate structures by force method under dead and live loads, temperature changes and support settlements, determination of displacements by virtual work theory, reduction theorem, systems with elastic supports and connections, analysis for moving loads, influence lines, analysis of systems by displacement methods: slope-deflection and moment distribution methods, introduction to non-linear analysis.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yapısal tasarım süreçlerini tanımlamak;
2) Kuvvet yöntemi kullanarak dış yükler, sıcaklık değişimleri ve mesnet oturmaları etkisi altındaki hiperstatik yapısal sistemlerini analiz etmek;
3) hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirmeleri hesaplamak;
4) yerdeğiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizini yapmak;
5) Takım çalışması becerilerini geliştirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Prepared by and Date ÖMER FARUK HALICI , September 2023
Course Coordinator ÖMER FARUK HALICI
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. REŞAT ATALAY OYGUÇ

Course Contents

Hafta Konu
1) Hiperstatik sistemlerin temel tanımları. Yapı türleri, yapısal elemanlar, yükler. Yük yolu. Statik belirginlik. Statik olarak belirli sistemlerin genel bir değerlendirmesi.
2) Eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momentinden kaynaklanan deplasmanlar. Enerji yöntemlerinin prensipleri. İç ve dış iş. Virtüel iş yöntemi kullanarak yer değiştirmelerin hesaplanması.
3) Kuvvet yönteminin prensipleri. Esneklik. Süperpozisyon prensibi ve uygunluk denklemleri. Kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi: Kirişler, çerçeveler ve kafes sistemleri.
4) Mesnet çökmeleri ve termal etkiler için kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi. Virtüel iş prensibi kullanılarak yer değiştirmelerin hesaplanması.
5) Elastik mesnetler ve bağlantılara sahip hiperstatik sistemlerin analizi. Yapısal analiz programı kullanılarak uygulama örnekleri.
6) Hareketli yükler altında kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi, tesir çizgilerinin şeklinin çizilmesi.
7) Hareketli yük düzenlemeleri
8) Yer değiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizi.
9) Açı yöntemi ve süperpozisyon denklemleri.
10) Açı yöntemi ile hiperstatik sistemlerin analizi.
11) Moment dağılım (cross) yöntemi.
12) Moment dağılım yöntemi ile yapı sistemlerinin analizi.
13) Yapısal analiz programı kullanarak çerçevelerin analizi.
14) Doğrusal olmayan analize giriş.
15) Final sınavı/ proje / sunum dönemi
16) Final sınavı/ proje / sunum dönemi
Required/Recommended ReadingsR.C. Hibbeler, Structural Analysis, Ninth Ed. In SI Units, Pearson, 2016 K. Girgin, M. G Aksoylu, K. Darılmaz, Yapı Statiği Hiperstatik Sistemler, Birsen Yayınevi.
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as active learning technique.
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseStudents are encouraged to use a general purpose structural analysis software to verify their solutions to in-class assignments and homework sets.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 10 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 60
TOTAL % 100
Course Administration halicio@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th Floor Office hours: Open door policy E-mail address: halicio@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum 70% attendance is required to enter final exam Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm/quiz by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 70
Uygulama 5 0 2 10
Ödevler 2 0 2.5 5
Küçük Sınavlar 2 2 1 6
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 9 2 11
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5