School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 306
Course Title in English Hydraulics
Course Title in Turkish Hidrolik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 116 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites FLM 301 - Fluid Mechanics
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of fundamental concepts of fluid mechanics is expected.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to apply the fluid mechanics principles in Civil Engineering applications focusing on dimensional analysis in hydraulic problems, principles of model theory and open channel & closed conduit flows.
Course Description This course covers the hydraulic concepts in which students apply the fluid mechanics principles to solve hydraulic problems of Civil Engineering domain. The following major topics are covered in detail: Dimensional analysis, model similitude, closed conduit flow and open channel flow.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Fiziksel fenomenlere karşı gelen matematik bağıntıları çıkarmak;
2) Prototip ve modelleri açıklamak, kıyaslamak ve ilişkilendirmek;
3) Basınçlı akımların tasarım ilkelerini uygulamak, uygulaması ve ilişkilendirmek
4) Açık kanal akımlarının tasarım ilkelerini uygulamak, uygulaması ve ilişkilendirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date EMİNE BEYHAN YEĞEN , February 2023
Course Coordinator EMİNE BEYHAN YEĞEN
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Boru akımı
3) Sürekli enerji kayıpları
4) Yerel enerji kayıpları
5) Pompa-hazne-boru sistemleri
6) Model teorisi
7) Açık kanal akımı
8) Üniform akım
9) Özgül enerji
10) Nehir ve sel rejimi akımlar
11) Ani değişen akımlar
12) Hidrolik sıçrama
13) Yavaş değişen akımlar
14) Tekrar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired Textbooks: • Featherstone R. E., Nalluri C. (2009). Civil Engineering Hydraulics, Wiley – Blackwell, 5th edition. Recommended Textbooks: • Houghtalen, R.J., Akan, A.O.H., Hwang, N.H.C. (2017). Fundamentals of Hydraulic Engineering Systems (5th Edition), Pearson, ISBN-13: 9780134292380. • Graf W. H., Altınakar M. S., (2002). Fluvial Hydraulics, Wiley Press. • Chow V. T., (1986). Open Channel Hydraulics, McGraw Hill Press.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and Projects1 Term project
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 12 % 50
Ara Sınavlar 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration yegene@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th Floor e-mail address: yegene@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. In class quizzes and homeworks contribute to 50% of the final grade. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing the final / final project: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Küçük Sınavlar 12 2 1 36
Ara Sınavlar 1 22 2 24
Total Workload 116
Total Workload/25 4.6
ECTS 5