School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 637
Course Title in English Zoning and Construction Law
Course Title in Turkish İmar ve İnşaat Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Graduation level of Master's Degree
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective In terms of administrative law and property law, zoning and construction issues, which constitute a crossroads area in terms of zoning and construction law, in the light of both public law zoning rules and provisions related to private property, zoning and construction practices are processed separately in terms of each stage. In this context, on the one hand, the stages of the zoning order from the cadastre to be handled, and the types of contracts, building licences and building inspection processes that will be encountered in the construction process after the completion of the zoning applications. Thus, zoning applications and construction processes of non-zoned areas, including obtaining a certificate of occupancy (occupancy licence) and, if necessary, the transition to condominium ownership.
Course Description Zoning and planning (Strategic land plans, regional plans, regulatory zoning plans, practical zoning plans, creating the parcels; zoning and construction programs of the local authority, hierarchy of plans, zoning regulation participating share, publicization participating share, social fields, certificates of construction (construction certificate, basement certificate, habitation certificate), conversion of the land ownership into flat ownership. Construction contracts, Construction contract in return for land share and its application, FIDIC contracts.
Course Description in Turkish İmar planları (Stratejik ülke planları, bölgesel planlar, nazım imar planları, uygulama imar planları, parselasyon uygulaması; planlar hiyerarşisi, düzenleme ortaklık payı (DOP), kamulaştırma ortaklık payı (KOP), İdarenin imar programları, sosyal donatı alanları, yapı ruhsatları (inşaat ruhsatı, temel üstü ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi), kat mülkiyetine geçiş. Eser sözleşmesinin bir türü olarak inşaat sözleşmeleri, arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi ve uygulaması, FIDIC sözleşmeleri

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Kadastro ile oluşan kadastral ada ve parsellerin, olası imar uygulaması sonucunda imar ada ve parsellerine dönüşme sürecine hakim olunması,
2) İnşaata başlama başlamak ve sürdürebilmek, inşaat tamamlandığında gerekli yapı kullanma iznini almak ve gereğinde kat mülkiyetine geçiş süreçlerine hakim olmak,
3) Baraj, karayolu, demiryolu, metro gibi büyük altyapı inşaatlarında uygulanabilecek FIDIC sözleşmeleri ve bunlara ilişkin sözleşme format kitapları hakkında bilgi sahibi olmak,
4) İnşaat sözleşmesinin türlerine ve özellikle arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesinin esaslarını anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. N
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. N
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. N
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. N
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. N
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. N
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. N
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. N
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. N
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. N
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. N
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. N
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Kadastro uygulaması sonucunda taşınmaz mülkiyetinin kayıt altına alınması süreci
2) İmar planları ve planlar hiyerarşisi
3) Düzenleme ortaklık payı ve parselasyon uygulaması, imar programları
4) İnşaat ruhsatları, ve kat mülkiyetine geçiş süreci
5) Yapı denetim sistem ve süreci
6) Ruhsatsız yapılar ve ruhsata aykırı imalatlar, kaçak yapılar ve gecekondu sorunu
7) Doğrudan doğruya ve dolaylı imar afları, tapu tahsis belgesi ve yapı kayıt belgesi, 2/B niteliği taşıyan taşınmazlar
8) Dönem ortası değerlendirmeler ve sunumlar
9) Afet riski nedeniyle kentsel dönüşümün esasları
10) Dönem arası değerlendirmeler
11) İnşaat sözleşmeleri
12) Arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesinin esasları
13) FIDIC sözleşmelerinin esasları
14) Dönem sonu değerlendirmeler
15) Dönem sonu değerlendirmeler
16) Dönem sonu değerlendirmeler
Required/Recommended ReadingsHalil Kalabalık, imar Hukuku Dersleri, Ankara 2023; Written and digital resources provided for the course, Law of Obligations Special Provisions books, theses and monographs, real zoning plan sheets.
Teaching MethodsVerbal and written expression and visual presentation methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration kurte@mef.edu.tr

kurte@mef.edu.tr Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 20 2 1 46
Ödevler 2 20 1 1 44
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5