School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 403
Course Title in English Traffic and Transportation Engineering
Course Title in Turkish Trafik ve Ulaştırma Mühendisliği
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 154 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with traffic engineering and transportation projects.
Course Description This course will familiarize the student with traffic systems and components, transportation demand and its characteristics, transportation economics, transportation models, sustainability, social and environmental factors of transportation, components of traffic stream, characteristics of road users and vehicles, vehicle dynamics, traffic flow theory and models, car following and queuing theories, operation of traffic, traffic data, capacity and level of service, traffic control methods and strategies, design of intersections, geometric design and standards, location survey and plan of a road, horizontal curves, profile of a road, vertical curves, cross sections and introduction to earthworks.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Trafik mühendisliğinin temel konularında sağlam bir bilgi temeli göstermek.
2) Ulaştırma operasyonlarını planlama ve yönetimle ilgili sorunları ayırt etmek.
3) Ulaştırma mühendisliğinin inşaat ve denetim gerekliliklerini belirlemek.
4) Otoyol kesimlerinin geometrik tasarımında hesaplamalı problem çözme becerilerini göstermek.
5) Bir ulaşım projesi planlamak ve tasarlamak.
6) Profesyonel uygulama, altyapı, çevre ve hizmet nüfuslarıyla ilgili küresel sorunları açıklamak.
7) Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date GÖRKEM AKYOL , June 2023
Course Coordinator FATİH YONAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FATİH YONAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Ulaşım ve ulaşım mühendisliğine giriş, Ulaşım sistemleri ve bileşenleri.
2) Trafik operasyonu, Trafik verileri, Kapasite ve Hizmet Seviyesi.
3) Ulaşım planlamasına giriş, Ulaşım Talebi ve özellikleri, Ulaşım ekonomisi, Ulaşım modelleri.
4) Yol kullanıcıları ve araçlarının özellikleri, Araç dinamiği.
5) Araç Dinamiği (Uygulama).
6) Geometrik tasarıma genel bir bakış, Geometrik standartlar.
7) Bir yolun konum (güzergah) etüdü ve planı (tasarım projesi).
8) Bir yolun konum (güzergah) etüdü ve planı (tasarım projesi) (Devamı).
9) Yatay Kurplar (Tasarım projesi)
10) Yatay Kurplar (Tasarım projesi - devamı), Dever (Tasarım projesi)
11) Dever (Tasarım projesi - Devamı)
12) Yol Profili (Tasarım Projesi)
13) Düşey kurplar (Tasarım projesi)
14) Enkesitler (Tasarım projesi)
15) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi.
16) Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi.
Required/Recommended Readings• Mannering, F.L. and Washburn, S.S., Principles of Highway Engineering and Traffic Analysis, 7th Edition, Wiley, 2019. • N.J. Garber, L.A. Hoel, Traffic & Highway Engineering, CL- Engineering, 2008. • Karayolları Genel Müdürlüğü, Karayolu Tasarım El Kitabı, 2005. • Ortuzar, J. D., and Willumsen, L. G., Modelling Transport, 4th Edition, John Wiley and Sons Ltd., West Sussex, 2011 • Arnott, R. and Kraus, M., Principles of Transport Economics, in Handbook of Transportation Science, p. 689-726, Ed. Randolph, W.H., Kluwer Academic Publishers, New Jersey, 2003 • Gartner, N., Messer, C. J. and Rathi, A. K., Traffic Flow Theory A State-of-the-Art Report (Revised Monograph on Traffic Flow Theory), The Federal Highway Administration, Washington D.C., 2001
Teaching MethodsDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Homework and ProjectsOnline and in-class assignments, Transportation design project
Laboratory WorkNone
Computer UseCAD Applications, Office Applications
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 3 % 30
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office: Office hours: E-mail address: yonarf@mef.edu.tr; akyolgo@mef.edu.tr Rules for attendance: Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 35 35
Küçük Sınavlar 5 7 1 40
Ara Sınavlar 1 20 3 23
Total Workload 154
Total Workload/25 6.2
ECTS 6