School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | CE 302 | |||||||
Course Title in English | Foundation Engineering | |||||||
Course Title in Turkish | Temel Mühendisliği | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Select,Lecture,Project,Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 133 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites |
CE 301 - Soil Mechanics |
|||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of soil mechanics is expected. | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To learn about types and purposes of different foundation systems and structures, to evaluate the feasibility of foundation solutions to different types of soil conditions, to build the necessary theoretical background for design and construction of foundation and retaining systems, to develop the ability to analyze stability of slopes. | |||||||
Course Description | This course uses the basic principles of soil mechanics to develop the student’s ability to design various foundation systems. The principles of statics and mechanics are used to form the necessary tools to solve geotechnical engineering problems concerning design. The following topics are covered: Types of shallow foundations, bearing capacity, selection of soil strength parameters; settlement analysis methods, differential settlement; Design of shallow foundations; Types of deep foundations; axial load capacity, group effects, settlement of deep foundations, lateral earth pressures, retaining walls, and slope stability analysis. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Zemin altı araştırmalarının önemini ve yöntemlerini anlar, temel tasarımı için zemin araştırma verilerini analiz eder ve açıklar; 2) Yükleme nedeniyle oturma problemini formüle eder ve çözer, bir temel tabanı zemininin taşıma kapasitesini hesaplar; 3) Yüzeysel temelleri, karşılanması gereken belirli gereksinim ve kısıtlamaları ayrıntılandırarak tasarlar ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele alır; 4) Derin temelleri, karşılanması gereken belirli gereksinim ve kısıtlamaları ayrıntılandırarak tasarlar ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele alır; 5) İstinat yapılarını, uygun teknik ve araçları seçerek ve uygulayarak tasarlar; 6) Şevlerin stabilitesini analiz eder; 7) Kendi başına öğrenme becerilerini gösterir; 8) Temel mühendisliği problemlerinin tanımlanması, formülasyonu ve çözümü ile ilgili çağdaş sorunları açıklar ve mühendislik çözümlerinin etkilerini değerlendirir; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | GÖKÇE TÖNÜK , February 2024 |
Course Coordinator | GÖRKEM AKYOL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK |
Hafta | Konu |
1) | Temel mühendisliğine giriş, zeminlerin geoteknik özellikleri |
2) | Zemin altı keşfi, laboratuvar ve sahada yapılan testler, laboratuvar ve saha verilerinin sentezi |
3) | Taşıma kapasitesi analizi |
4) | Yükleme nedeniyle zemindeki gerilmeler ve yüzeysel temellerin oturma analizi |
5) | Yüzeysel temeller ve radye temellerinin tasarımı, rijit yöntemler, rijit olmayan yöntemler |
6) | Derin temellerin türleri ve tanımları, yük aktarımı |
7) | Kazıkların eksenel yük kapasitesi ve elastik oturması |
8) | Kazık grubu verimliliği, kazık gruplarının oturması, delik şaftı temelleri |
9) | Dışsal ve içsel stabilize sistemler, yanal zemin basınçları |
10) | İstinat duvarı sistemleri |
11) | Kazık perdeleri, Destekli Yarmalar |
12) | Şev stabilite analizi |
13) | Şev stabilite analizi |
14) | Zemin iyileştirmesi ve Zemin Modifikasyonu |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbooks: • Principles for Foundation Engineering, PWS Braja M. Das, 2010, 8th Edition . Recommended Textbooks: • Foundation Design, Principles and Practices, Prentice Hall, Donald P. Coduto, William A. Kitch, Man-chu Ronald Yeung, 3rd Edition. • Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw Hill. • Salgado R., The Engineering of Foundations, McGraw Hill. • Soil Mechanics, Spon Press R.F.Craig, 2004, 7th Edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | 3 project assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Several softwares and/or numerical methods for the solution of foundation design / retaining wall design / slope stability problems will be introduced. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: A Block, 5th Floor email address: tonukg@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz/project: No make-up will be given. More than one project missing will fail. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up MAY be given. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK and MEF Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Proje | 3 | 9 | 27 | ||||
Ara Sınavlar | 5 | 8 | 2 | 50 | |||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |