School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 407
Course Title in English Water Resources
Course Title in Turkish Su Kaynakları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 131 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of fundamental concepts of fluid mechanics and hydraulics is suggested.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand water resources development and the required methodologies, and to gain skills for applying mathematics, science and engineering knowledge on the solution of water resources problems.
Course Description This course covers the water resources concepts in civil engineering applications. The following major topics are covered in detail: Water resources management, Hydrology, Dams and reservoirs, Spillways and dissipation structures, Groundwater hydrology, Diversion weirs, Hydroelectric power plants, Water supply and distribution, and waste water and storm water collection and removal.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek;
2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek;
3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak;
4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek;
5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak;
6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023
Course Coordinator EMİNE BEYHAN YEĞEN
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri
3) Yağış
4) Buharlaşma ve Sızma
5) Yer altı suyu akımı
6) Yüzeysel akım
7) Birim hidrograf
8) İstatistik tekrarı
9) Hazneler
10) Barajlar
11) Dolu savaklar
12) Hidroelektrik tesisler
13) Su temini ve kanalizasyon
14) Su temini ve kanalizasyon
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired Textbooks:
 Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Recommended Textbooks: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsTerm Project and/or Homework and/or Essay Homework
Laboratory WorkNone
Computer UseMS Office or Equivalent Programs are required, students are encouraged to use computer programs while preparing their term project.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 10 % 30
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration yegene@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th Floor e-mail address: yegene@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Classroom Practice contributes to 15% of the final grade. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing the final project: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 10 2 20
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Total Workload 131
Total Workload/25 5.2
ECTS 5