School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | CE 407 | |||||
Course Title in English | Water Resources | |||||
Course Title in Turkish | Su Kaynakları | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture,Project | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of fundamental concepts of fluid mechanics and hydraulics is suggested. | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To understand water resources development and the required methodologies, and to gain skills for applying mathematics, science and engineering knowledge on the solution of water resources problems. | |||||
Course Description | This course covers the water resources concepts in civil engineering applications. The following major topics are covered in detail: Water resources management, Hydrology, Dams and reservoirs, Spillways and dissipation structures, Groundwater hydrology, Diversion weirs, Hydroelectric power plants, Water supply and distribution, and waste water and storm water collection and removal. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek; 2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek; 3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak; 4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek; 5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak; 6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023 |
Course Coordinator | EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri |
3) | Yağış |
4) | Buharlaşma ve Sızma |
5) | Yer altı suyu akımı |
6) | Yüzeysel akım |
7) | Birim hidrograf |
8) | İstatistik tekrarı |
9) | Hazneler |
10) | Barajlar |
11) | Dolu savaklar |
12) | Hidroelektrik tesisler |
13) | Su temini ve kanalizasyon |
14) | Su temini ve kanalizasyon |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbooks: Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Recommended Textbooks: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Term Project and/or Homework and/or Essay Homework | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | MS Office or Equivalent Programs are required, students are encouraged to use computer programs while preparing their term project. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
yegene@mef.edu.tr Instructor’s office: 5th Floor e-mail address: yegene@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Classroom Practice contributes to 15% of the final grade. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing the final project: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |