School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | COMP 204 | |||||
Course Title in English | Programming Studio | |||||
Course Title in Turkish | Programlama Atölyesi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom,Laboratory Work | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Güz | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 156 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA) |
|||||
Expected Prior Knowledge | Object Oriented Programming, Data Structures | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To improve one’s problem solving skills by means of computer programming projects. | |||||
Course Description | This course aims for students to improve their problem solving skills by means of computer programming. Given a problem, students are expected to produce a solution by using appropriate methods and tools to plan the project in which they analyze, design. implement and test the software they produce. The course activities will help students to improve their team work and presentation skills After forming teams, students will work on at least 3 different projects. Each team determines and applies appropriate methods and tools to successfully complete the project. After the completion of each project, they will submit a report, including all documentations they produce, and give a presentation in the class. | |||||
Course Description in Turkish | Proje gruplarının oluşturulmasından sonra, en az 3 farklı proje üzerinde çalışılacak. Her grup, projeyi başarıyla bitirmelerini sağlayacak uygun yöntemleri ve araçları kendisi belirleyecektir. Proje sonunda, gruplar ürettikleri dokümanları içeren bir rapor teslim edecekler ve sınıfta sunum yapacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) plan a project, analyze and model the software to solve a given problem; 2) design the software to meet requirements; 3) implement the code using appropriate tools and test it; 4) communicate effectively by writing project report and giving presentation; 5) function effectively on a team; 6) acquiry and apply new knowledge as needed using appropriate learning strategies; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MUHİTTİN GÖKMEN , March 2018 |
Course Coordinator | MUHİTTİN GÖKMEN |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi YASSINE DRIAS |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to the course, general principles |
2) | Assignment of the first project and planning workshop |
3) | Review of work products and workshop |
4) | Review of work products and workshop |
5) | Final report and Presentation of the first project |
6) | Assignment of the second project and planning workshop |
7) | Review of work products and workshop |
8) | Review of work products and workshop |
9) | Review of work products and workshop |
10) | Final report and Presentation of the second project |
11) | Assignment of the third project and planning workshop |
12) | Review of work products and workshop |
13) | Review of work products and workshop |
14) | Final report and Presentation of the third project |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | Java: How to Program, Tenth edition, P.J. Deitel H.M.Deitel, 2014. Software Engineering : A Practitioner’s Approach, Eight Edition, Roger S. Pressman, Bruce Maxim Mcgraw-Hill Education, 2014 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecturing in the class. Students work as teams on assigned projects | |||||||||||||||
Homework and Projects | 3 Projects | |||||||||||||||
Laboratory Work | Programming in the computer lab | |||||||||||||||
Computer Use | For Programming with OOP | |||||||||||||||
Other Activities | Presentation and report for each project | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 -Phone number: 0 212 395 36 26 - Email address: gokmenm@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 3 | 0 | 3 | 9 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 1 | 21 | |||
Proje | 3 | 12 | 12 | 11 | 105 | ||
Rapor Teslimi | 3 | 7 | 21 | ||||
Total Workload | 156 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |