School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | COMP 303 | ||||||
Course Title in English | Analysis of Algorithms | ||||||
Course Title in Turkish | Algoritma Analizi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 158 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
COMP 201 - Data Structures and Algorithms |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Object Oriented Programming, Data Structures. | ||||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||||
Overall Educational Objective | To evaluate the efficiency of algorithms used to solve a computational problem. | ||||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of Analysis of Algorithms. The following topics are covered: Introduction, mathematical foundations; asymptotic analysis; recurrences; sorting algorithms, merge sort, heap sort; randomized algorithms, Hashing, searching, Binary search Trees, 2-3 Tress, Red and Black trees , Binomial Heaps; Fibonacci Heaps Given a computational problem, we want to (a) find an algorithm to solve the problem, (b) prove that the algorithm solves the problem correctly, (c) prove that we cannot solve the problem any faster, and (d) implement the algorithm. The course focuses on these topics by studying useful algorithmic design techniques and methods for analyzing algorithms. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Algoritmaların performansını asimptotik gösterim kullanarak analiz eder; 2) Yinelemeleri çözer; 3) Sıralama algoritmalarını tanımlar ve karşılaştırır; 4) Hashleme, B-ağaçları, Kırmızı-Siyah ağaçlar, yığın yapıları gibi karmaşık veri yapılarını belirler; 5) Çizgeleri analiz eder; 6) Hesaplamalı problemi çözmek için verimli algoritmalar tasarlar ve uygular; 7) Hesaplamalı problemi çözmek için algoritmaları analiz eder ve yorumlar; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | MUHİTTİN GÖKMEN , December 2018 |
Course Coordinator | MUHİTTİN GÖKMEN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Asimptotik Analiz |
3) | Yinelemeler |
4) | Olasılıksal Analiz ve Rastgeleleştirilmiş Algoritmalar |
5) | Yığın Sıralama ve Birleştirme Sıralaması |
6) | Hızlı Sıralama, Doğrusal Zamanda Sıralama |
7) | Ortancalar ve Sıra İstatistikleri |
8) | Temel Veri Yapıları ve Genel Bakış |
9) | Hash Tabloları |
10) | Hash Fonksiyonları |
11) | İkili Arama Ağacı, 2-3 Ağaçları |
12) | 2-3-4 Ağaçları, Kırmızı-Siyah Ağaçlar |
13) | B-Ağaçları |
14) | Çizgeler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Introduction to Algorithms , Third Edition, T.H. Cormen, C.E. Leiserson, R.L. Rivest, and C. Stein MIT Press, 2009, ISBN 978-0-262-03384-8 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecturing and exercises in the classroom with computers. In-class exercises and 3 Projects will be carried out by students | |||||||||||||||
Homework and Projects | In-class exercises, Projects. | |||||||||||||||
Laboratory Work | Programming exercises | |||||||||||||||
Computer Use | For Programming | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 -Phone number: 0 212 395 36 26 - Email address: gokmenm@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 30 | 2 | 2 | 34 | ||
Küçük Sınavlar | 6 | 4 | 1 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Total Workload | 158 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |