School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | COMP 304 | ||||||
Course Title in English | Operating Systems | ||||||
Course Title in Turkish | İşletim Sistemleri | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Data Structures and Algorithms, Systems Programming | ||||||
Registration Restrictions | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Overall Educational Objective | The aim of the course is to teach students fundamentals of operating systems, design issues, algorithms and structures. Programming projects aim to provide experience to support basic concepts. | ||||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of Operating Systems. The following topics are covered: Introduction, history. Processes: basic concepts, concurrent processes, mutual exclusion, process management, scheduling approaches. Deadlock and deadlock prevention approaches. Memory management: segmentation, paging, related methods, virtual memory. Input/Output. UNIX and other example operating systems. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İşlem yönetiminin ve iletişiminin temel kavramlarını kavramak 2) İşlemler arası iletişim tekniklerini anlama ve işlem senkronizasyonunda olasılık uygulama becerisini gösterme 3) İşletim sistemlerinde bellek yönetimi, dosya yönetimi, giriş ve çıkış işlemlerini kavrama 4) Unix işletim sistemi çağrılarını uygulama 5) İşletim sistemi prensiplerini kullanarak bilişim problemlerini çözme 6) Bir araştırma makalesi konusu belirlemek için ekip olarak çalışma 7) Bir araştırma makalesini izleyiciler önünde sunma |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ŞENİZ DEMİR , November 2024 |
Course Coordinator | ŞENİZ DEMİR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | İşletim Sistemleri: Temel Kavramlar, Sınıflandırma, Tarihçe |
3) | İşlem Yönetimi, Zaman Paylaşımı, Bağlam Değiştirme, UNIX'te Süreç Yönetimi |
4) | İş Parçacıkları, İş Parçacığı Yönetimi, UNIX'te İş Parçacığı Yönetimi |
5) | İşlemler Arası İletişim (IPC) ve Senkronizasyon, Semaforlar, UNIX'te Semaforlar |
6) | Eşzamanlı İşlemlerle İlgili Klasik Problemler |
7) | İşlem İletişimi |
8) | Kilitlenme, Tespit ve Kaçınma, UNIX'te Paylaşımlı Bellek |
9) | İşlem Zamanlama Algoritmaları, UNIX'te İşlem Zamanlama |
10) | Kilitlenme ve Zamanlama Üzerine Sınıf Çalışması |
11) | Bellek Yönetimi, Segmentasyon, Sayfalama |
12) | Bellek Tahsisi, Sanal Bellek Yönetimi |
13) | Dosya Sistemleri ve Yönetimi, UNIX Dosya Sistemi |
14) | Girdi / Çıktı Yönetimi |
15) | Final Sınavı/Projesi/Sunumu |
16) | Final Sınavı/Projesi/Sunumu |
Required/Recommended Readings | Modern Operating Systems, Andrew Tanenbaum, Prentice Hall, 2007 Design Of The Unix Operating System, Maurice J. Bach, Prentice Hall, 1986. Operating System Concepts, Abraham Silberschatz, Peter Baer Galvin, Greg Gagne, Wiley, 2012. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | In-Class Practices & Research Presentation | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | For in-class practices and presentation | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
demirse@mef.edu.tr 536 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: -Office: 5th Floor, 535 -Email address: demirse@mef.edu.tr Missing a midterm: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the exam is not a sufficient documentation of medically excused absence from the exam. The note must say that you were medically unable to take the exam. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up midterm will be given. In other cases, you will be given zero (0) on the exam. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Missing an in-class practices: A make-up will be given to an in-class practice only if proper documents of medical excuses are provided. In other cases, you will be given zero (0. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Eligibility to take the final exam: No final exam. Missing a final: No final exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 9 | 1 | 10 | |||
Küçük Sınavlar | 8 | 2 | 0.5 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 3 | 38 | |||
Total Workload | 152 | ||||||
Total Workload/25 | 6.1 | ||||||
ECTS | 6 |