School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | COMP 491 | |||||||
Course Title in English | COMP Senior Design Project I | |||||||
Course Title in Turkish | Tasarım Projesi I | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring,Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 154 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | COMP 204, COMP 302, COMP 303, COMP 305, MATH 224 and minimum 180 credits | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To design a system, components or a process to meet desired needs by learning to identify a problem, and develop a solution to this problem by using appropriate methods, modern engineering tools and skills for engineering practice. | |||||||
Course Description | This non-lecture course provides a comprehensive design process. The following tasks are carried out by student taking this course: Problem identification, project group formation, project planning: cost, effort, duration and resource estimation, Gantt chart, feasibility study, risk analysis, literature survey, comparison of solution methods and selecting a solution, analysis, design, development and test of project. Preparing the project report and giving presentation at the end of the semester. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mühendislik problemlerini belirler, modeller ve çözer. 2) Belirlenen kısıtları sağlayan bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. 3) Farklı özelliklere sahip dinleyicilerle etkin sözel iletişimde bulunur. 4) iyi hazırlanmış proje raporları hazırlayarak etkin iletişimde bulunur. 5) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini dikkate alarak profesyonel ve etik sorumlulukları gözetir. 6) Grup içinde etkin olarak çalışır. 7) Veriyi analiz eder ve yorumlar. Çıkarımlarda bulunmak için mühendisçe yargıda bulunur. 8) Uygun öğrenme staratejilerini kullanarak, gerektiğinde yeni bilgiyi öğrenir ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | BUSE YILMAZ , June 2025 |
Course Coordinator | BUSE YILMAZ |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Problemi tanımlama |
2) | Grup oluşturma |
3) | Proje planlama |
4) | Literatür tarama |
5) | Literatür tarama |
6) | Analiz |
7) | Tasarım |
8) | İlerleme raporu ve sunumu |
9) | Geliştirme |
10) | Geliştirme |
11) | Geliştirme |
12) | Test etme |
13) | Son rapor |
14) | Sunum |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | None | |||||||||||||||
Teaching Methods | No-Lecturing. Weekly meeting with advisor. Project will be carried out by students. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Project work at Laboratory | |||||||||||||||
Computer Use | For Programming | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 6 | 6 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 32 | 32 | ||||
Total Workload | 154 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |