School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
COMP 491 |
Course Title in English |
COMP Senior Design Project I |
Course Title in Turkish |
Tasarım Projesi I |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Bahar,Güz |
Contact Hours per Week |
Lecture: none |
Recitation: 6 |
Lab: none |
Other: none |
|
Estimated Student Workload |
154 hours per semester |
Number of Credits |
6 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
To be a senior student. |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To design a system, components or a process to meet desired needs by learning to identify a problem, and develop a solution to this problem by using appropriate methods, modern engineering tools and skills for engineering practice. |
Course Description |
This non-lecture course provides a comprehensive design process. The following tasks are carried out by student taking this course: Problem identification, project group formation, project planning: cost, effort, duration and resource estimation, Gantt chart, feasibility study, risk analysis, literature survey, comparison of solution methods and selecting a solution, analysis, design, development and test of project. Preparing the project report and giving presentation at the end of the semester. |
Course Description in Turkish |
Bu ders kapsamlı bir tasarım dersi olup, ders konuları anlatılmaz. Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki etkinliklerde bulunmaları beklenir: Problem tanımı, proje grubunun oluşturulması, proje planlama: projenin süresinin, bedelinin, gereken çabanın ve kaynakların kestirimi, Gantt diyagramı, olabilirlik çalışması, literatür tarama, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve bir yöntemin seçilmesi, çözüm yönteminin analiz edilmesi, tasarımı, gerçeklenmesi ve test edilmesi, proje raporunun teslimi ve projenin sunumu. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) identify, formulate, and solve engineering problems;
2) design a system, component, or process to meet desired needs;
3) communicate effectively verbally with a range of audiences
4) communicate effectively by preparing a well-organized project report
5) recognize professional and ethical responsibilities by considering the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
6) function effectively on a team
7) analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
8) acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
MUHİTTİN GÖKMEN , December 2018 |
Course Coordinator |
MUHİTTİN GÖKMEN |
Semester |
Bahar,Güz |
Name of Instructor |
Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Problem Identification |
2) |
Group Formation |
3) |
Project planning |
4) |
Literature survey |
5) |
Literature survey |
6) |
Analysis |
7) |
Design |
8) |
Progress report and presentation |
9) |
Development |
10) |
Development |
11) |
Development |
12) |
Test |
13) |
Report |
14) |
Presentation |
15) |
Final Exam/Project/Presentation |
16) |
Final Exam/Project/Presentation |
Required/Recommended Readings | None |
Teaching Methods | No-Lecturing. Weekly meeting with advisor. Project will be carried out by students. |
Homework and Projects | Project |
Laboratory Work | Project work at Laboratory |
Computer Use | For Programming |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Sunum |
2 |
% 10 |
Projeler |
1 |
% 70 |
Rapor Teslimi |
2 |
% 20 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr
0 212 395 36 26
Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced
-Office: 5th Floor, #18
Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required.
Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given.
Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given.
Missing a final: Faculty regulations.
A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations
Statement on plagiarism: YÖK Regulations
|