School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | COMP 491 | |||||||
Course Title in English | COMP Senior Design Project I | |||||||
Course Title in Turkish | Tasarım Projesi I | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring,Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 154 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | To be a senior student. | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To design a system, components or a process to meet desired needs by learning to identify a problem, and develop a solution to this problem by using appropriate methods, modern engineering tools and skills for engineering practice. | |||||||
Course Description | This non-lecture course provides a comprehensive design process. The following tasks are carried out by student taking this course: Problem identification, project group formation, project planning: cost, effort, duration and resource estimation, Gantt chart, feasibility study, risk analysis, literature survey, comparison of solution methods and selecting a solution, analysis, design, development and test of project. Preparing the project report and giving presentation at the end of the semester. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mühendislik problemlerini belirler, modeller ve çözer. 2) Belirlenen kısıtları sağlayan bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. 3) Farklı özelliklere sahip dinleyicilerle etkin sözel iletişimde bulunur. 4) iyi hazırlanmış proje raporları hazırlayarak etkin iletişimde bulunur. 5) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini dikkate alarak profesyonel ve etik sorumlulukları gözetir. 6) Grup içinde etkin olarak çalışır. 7) Veriyi analiz eder ve yorumlar. Çıkarımlarda bulunmak için mühendisçe yargıda bulunur. 8) Uygun öğrenme staratejilerini kullanarak, gerektiğinde yeni bilgiyi öğrenir ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Proje |
Prepared by and Date | MUHİTTİN GÖKMEN , December 2018 |
Course Coordinator | MUHİTTİN GÖKMEN |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN |
Hafta | Konu |
1) | Problemi tanımlama |
2) | Grup oluşturma |
3) | Proje planlama |
4) | Literatür tarama |
5) | Literatür tarama |
6) | Analiz |
7) | Tasarım |
8) | İlerleme raporu ve sunumu |
9) | Geliştirme |
10) | Geliştirme |
11) | Geliştirme |
12) | Test etme |
13) | Son rapor |
14) | Sunum |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | None | |||||||||||||||
Teaching Methods | No-Lecturing. Weekly meeting with advisor. Project will be carried out by students. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Project work at Laboratory | |||||||||||||||
Computer Use | For Programming | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 6 | 6 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 32 | 32 | ||||
Total Workload | 154 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |