School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 101 | ||||
Course Title in English | Microeconomics | ||||
Course Title in Turkish | Mikroekonomi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Understand basic microeconomic concepts and ideas about how the economy works at the micro level. | ||||
Course Description | This course introduces micro-theory and its application to economic analysis. It covers the “neoclassical” theory of microeconomics. Topics include international trade, supply and demand, elasticity, efficiency, market failures, the effect of government on markets, cost curves, and firm behavior under different market structures. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, mikro-teoriyi ve onun ekonomik analize uygulanmasını tanıtmakta ve mikroekonominin “neoklasik” teorilerini kapsamaktadır. İşlenecek konular arasında uluslararası ticaret, tedarik ve talep, esneklik, verimlilik, piyasa başarısızlıkları, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, maliyet eğrileri ve firmaların farklı piyasa yapısı altındaki davranışları yer almaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak 2) Uluslararası ticaretten elde edilen kazançları hesaplamak 3) Talep ve arz yasası ile arz ve talebi değiştiren faktörleri anlamak; farklı esnekliklere sahip piyasalarda dengeyi değerlendirmek. 4) Pazarların verimliliğini ve verimlilikteki başarısızlıkları tanımlamak; hükümet müdahalelerinin piyasalardaki sonuçlarını değerlendirmek 5) Farklı piyasa yapılarındaki firmaların maliyet eğrilerini ve karar verme süreçlerini belirlemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | DİLA ASFUROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Ekonominin 10 prensibi |
2) | Ekonomist gibi düşünmek |
3) | Karşılıklı Bağımlılık ve Ticaretten Kazanımlar |
4) | Arz Talep |
5) | Esneklik ve Uygulamaları |
6) | Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Etkinliği & Dışsallık |
7) | Ara sınav |
8) | Arz, Talep ve Hükümet Politikaları & Vergilendirme Maliyetleri |
9) | Üretim Maliyetleri |
10) | Rekabetçi Piyasalarda Firmalar |
11) | Tekel |
12) | Tekelci rekabet |
13) | Oyun Teorisi: Giriş |
14) | Oligopol |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Principles of Microeconomics, 7th Edition N. Gregory Mankiw ISBN-10: 128516590X ISBN-13: 9781285165905 Economics, Mankiw, G. and Taylor M.P. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | none | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||||||||
Other Activities | Pre-quiz, midterm, final | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
asfuroglud@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance will not be taken for this course. Missing midterm exam: No make up unless a legitimate proof of absence is presented. Missing pre-quizzes: No make up |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 7 | 1 | 0.5 | 0.5 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 6 | 2 | 1 | 18 | |||
Final | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |