ECON 102 MacroeconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 102
Ders Adı İngilizce Macroeconomics
Ders Adı Türkçe Makroekonomi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makroekonominin ilkelerine ilişkin temel bilgileri kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders, hanehalkının, firmaların ve hükümetin davranışlarını inceleyerek makroekonomik teoriye bir giriş sunmaktadır. İşlenen konular arasında gayri safi yurtiçi hasıla, milli gelir, ekonomik büyüme ve verimlilik, işsizlik, enflasyon, toplam talep ve arz yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) GSYİH, enflasyon ve işsizlik gibi temel makroekonomik kavramları anlamak ve yorumlamak;
2) Finansal ve parasal sistemin nasıl çalıştığını açıklamak;
3) Açık ekonomi makroekonomi teorisi hakkında temel bir anlayış sergilemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Ödev,Sınav
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Ödev,Sınav
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Ödev,Sınav
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Ödev,Sınav
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Ödev,Sınav
Hazırlayan ve Tarih NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Bir Ulusun Gelirinin Ölçülmesi
3) Enflasyonun Ölçülmesi
4) Üretim ve Büyüme
5) Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem
6) Ara Sınav Haftası
7) Temel Finans Araçları
8) İşsizlik ve Doğal İşsizlik Oranı
9) Parasal Sistem
10) Para Arzı Artışı ve Enflasyon
11) Ara Sınav Haftası
12) Açık Ekonomi Makroekonomisi: Temel Kavramlar
13) Açık Ekonomi Makroekonomisi (Teorik Model)
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPrinciples of Macroeconomics ISBN: 9781285165912 Edition 7 Yazar: N. Gregory Mankiw / Harvard University
Öğretme TeknikleriTers-Yüz Eğitim modeli
Ödev ve ProjelerÖdev
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıLab
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi nazli.karamollaoglu@mef.edu.tr

Kurs hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1.5 3 1 77
Ödevler 10 1 1 20
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5