School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ECON 112
Course Title in English Economics for Engineering
Course Title in Turkish Mühendislik için Ekonomi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn the economic system and obtain profound skills to analyze economic situations which are relevant for an engineer’s professional practice.
Course Description The course introduces to basic concepts of economics. The course content begins with the analyses of market mechanisms, which are perceived as the elementary organization form of the economy. Subsequently, the role of governmental policies and regularizations are incorporated into the analyses. Firm behavior and the organization of the industry are described in further details. Long-run and short-run dynamics of macroeconomic variables are investigated. The analyzed theoretical concepts are critically reviewed by the help of empirical data. The course ends with applications of presented methods on selected special topics.
Course Description in Turkish Bu ders, ekonominin temel kavramlarını tanıtır. Dersin içeriği ekonominin asıl organizasyon biçimi olarak algılanan pazar mekanizmalarının analizleri ile başlar. Daha sonra kamu politikalarının ve düzenlemelerinin rolü analizlere dâhil edilir. Şirket davranışları ve endüstri kuruluşları ayrıntılı tanımlanır. Makro ekonomik değişkenlerin uzun ve kısa vadede dinamikleri incelenir. Analiz edilen teorik kavramlar, ampirik veri yardımıyla eleştirel olarak gözden geçirilir. Ders, seçili özel başlıklar altında sunulan yöntemlerin uygulamalarıyla sona erer.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ekonominin temel organizasyon biçimi olarak algılanan pazar mekanizmalarını analiz etmek
2) Devlet politikalarının ve düzenlemelerin rolünü analizlere dahil etmek
3) Firma davranışını ve sanayinin organizasyonunu tanımlamak
4) Ekonomik politikanın hem potansiyelini hem de sınırlarını daha iyi anlamak için araçlar kullanmak
5) Ekonomik durumları analiz etmek için temel hesaplamalar yapmak üzere bilgisayar yazılımlarını kullanmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date UTKU KOÇ , December 2018
Course Coordinator MEHMET FEVZİ ÜNAL
Semester Güz
Name of Instructor Prof. Dr. MURAT DONDURAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve İlkeler
2) Ticaret ve Pazar Mekanizmaları
3) Esneklik, Pazar Mekanizmaları ve Hükümet Politikaları
4) Pazarlar ve Refah
5) Kamu Sektörünün Ekonomisi
6) Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu i
7) Ekonomi ve Bilgi
8) Veri ve Ampirik Kanıt
9) Üretim, Büyüme, Tasarruf ve Yatırımlar
10) Finansal Ekonomi
11) Para Sistemi
12) Kısa Dönem Ekonomik Dalgalanmalar
13) Uluslararası Ekonomi ve Makroekonomik Politika
14) Uluslararası Ekonomi Uygulamaları
15) Final/Proje/Sunum dönemi
16) Final/Proje/Sunum dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: N. Gregory Mankiw. “Essentials of Economics”, South-Western Cengage Learning, 6th or 7th edition. Frank, Bernanke. “Principles of Economics”, McGraw-Hill, 5th edition. Recommended: Tim Harford, “The Undercover Economist”, Random House Trade Paperbacks, 2010. Miller, Benjamin, North. “The Economics of Public Issues”, Pearson Series in Economics, 18th Edition, Paperback, 2013.
Teaching MethodsLectures and class discussions
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseFor analysis of economic situations
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 8 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office and phone number: office hours: email address: Rules for attendance: Attendance is not mandatory, though highly necessary Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35% , and (48,72] receive 10%. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Plagiarism and cheating will be treated according to the university’s regulations and legal administration. Dean’s office will be informed in case of cheating during the exams.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Küçük Sınavlar 8 3 1 32
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 12 2 14
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5