School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | ECON 116 | ||||
Course Title in English | Economics for Lawyers | ||||
Course Title in Turkish | Hukukçular için İktisat | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the economic system and obtain profound skills to analyze economic situations which are relevant for lawyer’s professional practice. | ||||
Course Description | The course introduces to basic concepts of economics. The course content begins with the analyses of market mechanisms, which are perceived as the elementary organization form of the economy. Subsequently, the role of governmental policies and regulations are incorporated into the analyses. Firm behavior and the organization of the industry are described in further details. Long-run and short-run dynamics of macroeconomic variables are investigated. The analyzed theoretical concepts are critically reviewed by the help of empirical data. The course ends with applications of presented methods on selected special topics. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders ekonominin temel kavramlarını tanıtmaktadır. Ders içeriği ekonominin temel organizasyon biçimi olarak algılanan piyasa mekanizmalarının analizleriyle başlayacaktır. Daha sonra, hükümet politikalarının ve düzenliliklerin rolü analizlere dahil edilecektir. Firma davranışları ve endüstrinin organizasyonu daha ayrıntılı olarak açıklanacaktır. Makroekonomik değişkenlerin uzun vadeli ve kısa vadeli dinamikleri araştırılacaktır. Analiz edilen teorik kavramlar ampirik veriler yardımıyla eleştirel olarak incelenecektir. Ders, seçilen özel konular hakkında sunulan yöntemlerin uygulanmasıyla sona erecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersin amacı, içinde bulunduğumuz dünyayı anlamaya yardımcı olmaktır. ekonomistlerin bakış açısıyla yaşamak. 2) Ekonomik durumlar ve yasal konular arasında bağlantı kurabilme 3) Bir diğer amaç da öğrencilere analiz yapabilmeleri için gerekli araçları sağlamaktır. katıldıklarında ekonomik durumları ve koşulları ekonomi. 4) Nihai hedef, aşağıdakileri daha iyi anlamak için derin araçlar kullanmaktır ekonomi politikasının potansiyelleri ve sınırları |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FAİK ÇELİK , November 2021 |
Course Coordinator | FAİK ÇELİK |
Semester | |
Name of Instructor | Doç. Dr. FAİK ÇELİK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve İlkeler |
2) | Ticaret ve Piyasa Mekanizmaları |
3) | Esneklik, Piyasa Mekanizmaları ve Hükümet Politikaları |
4) | Piyasalar ve Refah |
5) | Kamu Sektörü Ekonomisi |
6) | Firma Davranışı ve Endüstriyel Organizasyon |
7) | Ekonomi ve Bilgi |
8) | Vize Sınavı |
9) | Veriler ve Ampirik Kanıtlar |
10) | Üretim, Büyüme, Tasarruf ve Yatırımlar |
11) | Finansal Ekonomi |
12) | Parasal Sistem |
13) | Kısa Dönem Ekonomik Dalgalanmalar |
14) | Uygulamalar -Uluslararası Ekonomi ve Makroekonomik Politika |
15) | Özet |
16) | Final Sınavı |
Required/Recommended Readings | N. Gregory Mankiw. “Essentials of Economics”, South-Western Cengage Learning, (latest edition). Frank, Bernanke. “Principles of Economics”, McGraw-Hill, (latest edition). Supplementary Books: Tim Harford, “The Undercover Economist”, Random House Trade Paperbacks, (latest edition). Miller, Benjamin, North. “The Economics of Public Issues”, Pearson Series in Economics, 18th Edition, Paperback, (latest edition). | ||||||||||||
Teaching Methods | The course will be constituted as an interactive lecture, making use of presentation slides, student working groups, excel sheets, classroom experiments, and multimedia materials. Student are encouraged to work in groups of 2-3 persons to understand the presented lecture topics. In accordance with the teaching concept of the “Flipped Classroom”, students are expected to participate interactively in classroom applications, discussions, and working groups. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
celikf@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |