School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 453 | ||||
Course Title in English | Cryptography | ||||
Course Title in Turkish | Kriptografi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | - | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basics of cryptographic algorithms and correctly implement them in computing systems | ||||
Course Description | This course is an introductory course on the methods, algorithms, techniques, and tools of data security and cryptography. | ||||
Course Description in Turkish | Bu kurs, veri güvenliği ve kriptografinin yöntemleri, algoritmaları, teknikleri ve araçları hakkında giriş niteliğinde bir kurstur. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) describe encryption and decryption using classical cryptosystems 2) identify and analyze the main elements of Shannon’s theory including entropy and perfect secrecy; 3) discuss block ciphers and stream ciphers; 4) implement hash functions, and apply them to the construction of MACs; 6) identify cryptographic primitives to provide integrity, availability and confidentiality; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
Required/Recommended Readings | D. R. Stinson, Cryptography: Theory and Practice, 3rd Edition, Chapman & Hall/CRC, 2006. Nigel P. Smart. Cryptography Made Simple. Springer, 2016. C. Paar and J. Pelzl, Understanding Cryptography, Springer 2010. A. J. Menezes P. C. van Oorschot, and S. A Vanstone. Handbook of Applied Cryptography, CRC Press, 1997. Katz & Lindell, “Introduction to Modern Cryptography”, 3rd Edition, Chapman and Hall/CRC. | ||||||
Teaching Methods | Lecturing. Independent study for students | ||||||
Homework and Projects | Homeworks/Project | ||||||
Laboratory Work | - | ||||||
Computer Use | Yes | ||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
|