School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 201 | ||||
Course Title in English | Microeconomic Theory I | ||||
Course Title in Turkish | Mikroekonomik Teori I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 136 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 101 - Microeconomics MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II |
||||
Expected Prior Knowledge | Introduction level economics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | The course intends to give a microeconomic way of thinking to the students. The main objective will be to explain consumer behavior, producer decisions and main properties of competitive market structure. | ||||
Course Description | Microeconomic Theory I introduces an “economic way of thinking” and method of analysis in order to examine economic markets and human behavior. Microeconomic Theory I focuses on how choices are made (both at individual consumer and also producer level), how scarce resources are allocated among alternative ends, and how markets operate. Emphasis is placed on the operation of product and resource markets, the role of “prices” as signals, and decision-making by consumers, firms, workers, and government. The course provides students with the ability to use economic analysis (in particular, a demand-supply framework) and economic reasoning to better understand a variety of economic activities, as well as providing preparation for further study in economics. | ||||
Course Description in Turkish | Mikroiktisat Teori I dersi iktisadi düşünce biçimini piyasalar ve birey davranışları üzerinden açıklamaktadır. Birey ve firma düzeyinde kararların nasıl alındığı, kısıtlı kaynakların nasıl dağıtıldığı / kullanıldığı ve piyasaların çalışma prensipleri bu dersin içinde açıklanmaktadır. Tüketiciler, işçiler ve kamu kesiminin nasıl davrandığı piyasadaki fiyat mekanizması üzerinden tartışılmaktadır. Ders öğrencilere piyasa mekanizmasının, arz ve talep ilişkilerinin nasıl çalıştığını anlatmakta ve ileriye dönük iktisat eğitimine hazırlık oluşturmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mikroiktisadın temel kavramlarını tanımlamak 2) Tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonun ile ilgili temel kavramları anlamak. 3) Üretici teorisi ve kar maksimizasyonu ile ilgili temel kavramları anlamak 4) Tüketici ve üreticiler rasyonel karar verme süreçlerini açıklamak 5) Rekabetçi piyasada fiyatlamayı tanımlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023 |
Course Coordinator | BURHAN CAN KARAHASAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş- Temel kavramlar |
2) | Talep - Arz Analizi ve Piyasa Dengesi |
3) | Tüketici Tercihleri |
4) | Tüketici Davranışları: Fayda |
5) | Tüketici Davranışları: Tercih |
6) | Tüketici Davranışları: Talep |
7) | Vize / Belirsizlikler ve riskli varlıklar |
8) | Üretici Teorisi: Teknoloji |
9) | Üretici Teorisi: Üretim Maliyeti |
10) | Kar Maksimizasyonu |
11) | Üretici Teorisi: Firma Arzı |
12) | Üretici Teorisi: Sektör Arzı |
13) | Rekabetçi Piyasaların Analizi |
14) | Rekabetçi Piyasaların Analizi II / Tekrar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (9th Edition, Pearson) MICROECONOMICS, Perfloff (Pearson) INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th Edition, W. W. Norton Company) | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 136 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |