School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | |||||
Course Code | ARC 453 | |||||
Course Title in English | Cyberculture 2.0 | |||||
Course Title in Turkish | Siberkültür 2.0 | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn to understand the intersection of technology, culture, and society as we navigate the second quarter of the 21st century. | |||||
Course Description | This course explores the cultural, social, ethical, and political impact of the internet and digital technologies, especially for the second quarter of the 21st century, i.e., in the new age of metaverses, cryptocurrencies, hyper-real games, and advanced AI (LLMs). Students will examine the past and present state of cyber communities, the evolution of cyberculture through Web1, Web2 and Web3, challenges on our analog and digital identities, social media and its post-truth narrative formation, digital art, and all new cultural, social, and ethical challenges posed by such unprecedented technologies. Special emphasis will be given to architectural and philosophical aspects of cyberculture later in the semester. Students will prepare presentations aimed at finding cross-cultural intersections between architecture and cyberculture. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) "siberkültür" terimini ve tarihsel gelişimini anlamak; 2) günümüz teknolojilerinin insanlara getirdiği yeni zorlukları kavramak; 3) dijital teknolojilerin toplum ve kültür üzerindeki etkisini anlamak; 4) dijital alanlarda toplulukların oluşumunu takdir etmek; 5) dijital teknolojilerin etik sonuçları üzerine eleştirel düşünmek; 6) siberkültür fikirlerini mimari teori/pratik alanında uygulamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | CEMİL ŞİNASİ TÜRÜN , October 2024 |
Course Coordinator | İREM NAZ KAYA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. CEMİL ŞİNASİ TÜRÜN |
Hafta | Konu |
1) | Siberkültüre Giriş: Siberuzayın Kültürü, Dijital Toplum, Dijital Etik, Siberpunklar. |
2) | Sanat, edebiyat, sinema, oyunlar: Siberuzayların görsel tanımları |
3) | Web1, Web2 ve Web3 aracılığıyla Siberkültür kavramlarının evrimi. |
4) | Cambridge Analytica Felaketi: Post-gerçek çağında anlatılar |
5) | Etik ve Felsefi Boyutlar: Dijital Haklar, Açık Kaynak hareketi, hacker etiği, Yapay Zeka. |
6) | Ara Değerlendirme |
7) | Siber Uzayda Dijital Kimlikler: Vatandaşlık kavramı, kimlik sorunu, devletler ve sınırlar. |
8) | Dijital Sanat ve Siber Estetik: Dijital Teknolojilerin Sanat ve Estetiğe Etkileri (VR vb.) |
9) | Kripto Paralar ve Blockchain: Finansın ve yeni dünya ekonomisinin evrimi, bitcoin ve ether'den tether ve BRICS para birimine. Siberpunk'ların Cypherpunk'lara dönüşümü. |
10) | Siber Güvenlik ve Gizlilik: Gizlilik, Gözetim ve Veri Güvenliği Sorunları |
11) | Yapay zekanın son on yıldaki evrimi: Yazılımın insanlara getirdiği zorluklar. |
12) | Siberkültürün mimarideki yansımaları: Metaverse, sanal dünyalar, 3D oyunlar, sanal mekanlarda gerçek buluşmalar, çevremize etkileri. |
13) | Geleceğin toplumları, siberuzaylar ve mimarlıkla olan kültürlerarası ilişkileri. |
14) | Sunumlar ve tartışma |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | https://www.eff.org, Steven Levy : Hackers, Chapter 2 “The Hacker Ethic”, Chris Dixon : “Read, Write, Own”, Balaji Shirinivasan : “The Network State”, Fred Turner, “From Counterculture to Cyberculture”, chapters 5–8, Andy Greenberg: This Machine Kills Secrets: How WikiLeakers, Cypherpunks, and Hacktivists Aim to Free the World’s Information (2012), chapters 1-4, William Gibson; “Neuromancer”, Blogs of Chris Dixon and Vitalik Buterin. Bruce Scheier: “Data And Goliath”, Cem Say: “50 Soruda Yapay Zeka”. Articles: “A Declaration of the Independence of Cyberspace” By John Perry Barlow (1996) Mitchell Kapor and John Perry Barlow, “Across the Electronic Frontier” (1990), , “Bitcoin: A Peer-to-peer Electronic Cash System (2009)”, “Ashish Vaswani et al.Attention is All You Need (2017)” Films: “Ready Player One”, “Blade Runner” and “Blade Runner 2049”. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Slideshow, expert visitors, film viewing, discussion and reading. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | 2 Assignments, 1 Midterm, and 1 Final Presentation | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | Expert visitors: Dr. Emre Erkal, Akca Elmas, İsmail Hakkı Polat. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
cemil.turun@gmail.com - Email: cemil.turun@gmail.com Attendance is essential for this course. Class participation may be evaluated by uninformed quizzes. Students are required to attend % 70 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 4 weeks (classes) will result in failure. %70 Attendance is essential for this course. Most of the class time will be allocated to discussion of weekly topics. Students have to be prepared and upload their weekly assignments before coming to class late submissions take points off. All students are responsible for behaving personally and academically in a way that is expected from a university student. That behavior includes but is not limited to respecting views and ideas of peers; not being involved in discriminating behavior concerning race, religious beliefs, sexual orientation; always using one’s own ideas in their projects. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |