School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 342 | ||||
Course Title in English | İş Bankası Financial Intelligence | ||||
Course Title in Turkish | İş Bankası Finansal Zeka | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ACCT 201 - Financial Accounting | ACCT 204 - Financial and Managerial Accounting |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic accounting and finance knowledge is required. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to interpret and use financial information regarding the banking system, its products and bank loans. | ||||
Course Description | This course has been designed in collaboration with Türkiye İş Bankası A.Ş. and offers comprehensive content on financial intelligence with a practical approach together with guest speakers. At the end of the course, students will acquire basic finance, accounting and economic knowledge and will be competent in interpreting and using financial information, especially regarding banking products and bank loans. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, Türkiye İş Bankası A.Ş ile birlikte kurgulanmış olup, konuk konuşmacılarla birlikte uygulamalı bir yaklaşımla finansal zeka konusunda kapsamlı bir içerik sunmaktadır. Dersin sonunda, öğrenciler temel finans, muhasebe ve ekonomi bilgileri edinerek özellikle bankacılık ürünleri ve banka kredilerine ilişkin finansal bilgileri yorumlama ve kullanma konusunda yetkin olacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Temel muhasebe, finans ve ekonomi bilgisi kullanarak Türkiye Bankacılık Sektörü ve bankaların rolünü analiz edebilmek 2) Tüketici ve kurumsal krediler başta olmak üzere, farklı finansman seçeneklerini anlamak 3) Bankacılık ürünleri ve alternatif finansman şekillerine ilişkin finansal bilgileri etkin bir şekilde kullanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SEMEN SON TURAN , October 2024 |
Course Coordinator | BÜŞRA AYAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | İş Bankası Finansal Zeka Dersine Giriş ve Tanıtım |
2) | Ekonomi ve Finans Sistemi |
3) | Türkiye Bankacılık Sektörü |
4) | Bankacılık ve Finansta Kariyer Fırsatları |
5) | İş Bankası Müzesi Gezisi |
6) | Kredi: Çeşitleri, Tahsisi ve Mali analiz |
7) | Startup Ekosistemi |
8) | Startup Finansmanı: Tehdit ve Fırsatlar |
9) | Proje Sunumları – Ara Değerlendirme ve Geri Bildirim |
10) | Kredi Riski Yönetimi ve Karşılıklar ve Kredi Derecelendirme Metodolojisi |
11) | Proje Finansmanı |
12) | Sürdürülebilir Finans |
13) | Finans ve Sınav |
14) | Dijital Finans Ekosistemi |
15) | Proje Sunumları – Final Değerlendirmeleri |
Required/Recommended Readings | It will be communicated to students via Blackboard. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning, Face to face, Project focused, Active Participation, Hands on with Guest Speakers | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
sons@mef.edu.tr 212 3953646 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 2 | 8 | 7 | 30 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |