School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 202
Course Title in English Microeconomic Theory II
Course Title in Turkish Mikroekonomik Teori II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 136 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 201 - Microeconomic Theory I
Expected Prior Knowledge Knowledge of microeconomics and mathematics.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To improve one’s understanding of microeconomic concepts and some mathematical tools related to producer theory.
Course Description Learners analyze microeconomic theories in order to capture the motivation of individual economic agents (individuals, households, firms or governments) and how they interact in markets. They develop their understanding of microeconomic models specified in standard mathematical terms. The emphasis is put on the topics of production and market structure. This course is the continuation of Microeconomic Theory I.
Course Description in Turkish Bu ders, bireysel ekonomik aktörlerin (bireyler, hane halkları, firmalar veya hükümetler) motivasyonunu ve piyasalarda nasıl etkileştiklerini anlamak için mikroekonomik teorileri analiz etmektir. Öğreniciler standart matematiksel terimlerle belirlenen mikroekonomik modelleri öğreneceklerdir. Bu ders, üretim ve piyasa yapısı konularının kavranmasına ağırlık vermektedir ayrıca Mikroekonomik Teori I dersinin devamıdır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Farklı piyasa yapılarını karşılaştırmak
2) Farklı rekabet seviyelerinde fiyatlamayı tanımlamak
3) Faktör piyasasını mikroiktisadi araçlarla analiz etmek
4) Teknolojik gelişmenin farklı boyutlarını tanımlamak
5) Farklı bilgi sorunlarını anlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023
Course Coordinator BURHAN CAN KARAHASAN
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Teknoloji ve üretim teorisini hatırlamak
3) Genel denge
4) Refah
5) Monopol ve monpson
6) Fiyatlama ve reklam
7) Oyun teorisi
8) Oligopol ve tekelci rekabet
9) Faktör piyasaları
10) Belirsizlik
11) Telif hakları, dışsallıklar, rekabet ve dışlama
12) Kamu malı
13) Asimetrik bilgi
14) Kontratlar ve ahlaki çöküş
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Required/Recommended ReadingsMICROECONOMICS, Perfloff (Pearson) MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (9th Edition, Pearson) INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th Edition, W. W. Norton Company)
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and Projects
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration karahasanb@mef.edu.tr

Prof. Dr. Burhan Can Karahasan

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 4 5 1 24
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 14 2 16
Total Workload 136
Total Workload/25 5.4
ECTS 5