School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 425
Course Title in English Reading and Research in Cognitive Psychology V
Course Title in Turkish Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma V
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Select,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 186 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 205 - Research Methods I
Expected Prior Knowledge Research Methods in Psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective The goal of the course is to provide an advanced, state-of-the-art understanding of memory and its related processes and to deliver the skills for critically evaluating the relevant research. At the end of the course, students will be able to critically evaluate the advanced academic research in cognitive psychology while also conducting research, evaluating the findings, and writing them up in an empirical format.
Course Description This course includes advanced readings in cognitive psychology, with a specific focus on episodic memory. It explores the most recent advances in episodic memory and its interactions with other cognitive processes such as emotion, attention, etc. Topics include the role of memories in guiding attention, episodic memory and its interactions with other cognitive systems, and the mechanisms of memories in encoding, storing, and retrieving.
Course Description in Turkish Bu ders, bilişsel psikoloji alanında ileri düzey okumaları kapsar ve özellikle epizodik hafızaya odaklanır. Epizodik hafıza ve bunun duygular, dikkat gibi diğer bilişsel süreçlerle etkileşimleri üzerine en son gelişmeleri inceler. Konular arasında, anıların dikkati yönlendirmedeki rolü, epizodik hafıza ve diğer bilişsel sistemlerle etkileşimleri ve anıların kodlanması, depolanması ve hatırlanması mekanizmaları yer alır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) bellek çalışmalarının temelini anlamak
2) bilimsel makaleleri araştırma yöntemleri ve teoriler ışığında değerlendirmek
3) istatistiksel bulguları istatistik programları aracılığı ile değerlendirmek
4) alanda deneysel formatta makale yazmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Participation
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Lab,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Lab,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Exam,Participation,Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Lab,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Exam,Lab,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Exam,Lab,Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Lab,Participation,Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. S Project
Prepared by and Date BANU FEMİR GÜRTUNA ,
Course Coordinator BANU FEMİR GÜRTUNA
Semester Select,Fall
Name of Instructor BERNA GÜLER

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş & müfredatın gözden geçirilmesi
2) Bellek sistemlerine giriş
3) Dikkatin ve belleğin nöropsikolojik değerlendirmesi
4) Belleğin zamansal oluşumu
5) Olay bölümleme alanındaki güncel yönelimler ve yaklaşımlar.
6) Bellekle alanında gelişimler
7) Yaşlanan ve gelişen bellek
8) Kültür ve bellek
9) Bellek bozulmaları
10) Bellekte klinik perspektif
11) Semantik, episodik ve prosedürel bellek
12) İşler bellek
13) Bellek ve bilişsel süreçlerin uygulamalı kısmı
14) Bellek ve duygu
15) Final
16) Final
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
TOTAL %
Course Administration berna.guler@sabanciuniv.edu

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 3 84
Laboratuvar 14 1 1 2 56
Proje 1 14 5 19
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Rapor Teslimi 1 14 5 19
Total Workload 186
Total Workload/25 7.4
ECTS 7.5