School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 417 | ||||
Course Title in English | Readings and Research in Social Psychology VII | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma VII | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 192 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Expected Prior Knowledge | Research Methods in Psychology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | These discussions as well as the up to date articles will help students to come up with new research ideas and eventually equip students with the skills to write their own research proposals. | ||||
Course Description | This course aims to offer a broader understanding of negative attitudes towards outgroups in general, as well as successful interventions that have transformed deeply rooted negative attitudes. Additionally, the course will provide an overview of various intergroup conflict and polarization examples from around the world. Each class will feature discussions on the strengths and weaknesses of different interventions, with a focus on connecting the concepts and theories learned to encourage critical thinking. These discussions as well as the up to date articles will help students to come up with new research ideas and eventually equip students with the skills to write their own research proposals. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, genel olarak dış gruplara yönelik olumsuz tutumlar ve kökleşmiş olumsuz tutumları dönüştüren başarılı müdahaleler hakkında daha geniş bir anlayış sunmayı amaçlamaktadır. Ek olarak ders, dünyanın dört bir yanından çeşitli grup içi çatışma ve kutuplaşma örneklerine genel bir bakış sağlayacaktır. Her ders, eleştirel düşünmeyi teşvik etmek için öğrenilen kavramları ve teorileri birbirine bağlamaya odaklanarak farklı müdahalelerin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışmalar içerecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to: |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | N | HW |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | HW |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | Project |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | Presentation,Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | Exam,HW,Presentation,Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | N | Select,Presentation,Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | N | Project |
Prepared by and Date | ŞENAY YİTMEN , October 2024 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ŞENAY YİTMEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Derse genel bakış |
2) | Sosyal Kimlik Teorisi, Grup normları, Dış grup homojenliği Ortak İç Grup Kimlik Modeli |
3) | Sosyal Karşılaştırma Teorisi, İkna Edici Argümanlar Teorisi Gruplar Arası Temas Teorisi |
4) | Grup temelli duygular Bilişsel yeniden değerlendirme |
5) | Grup İçi Tehdit Teorisi Öz-Olumlama Teorisi 1. Quiz |
6) | Bilişsel sezgisel yöntemler, Eko odalar, Seçici maruz kalma |
8) | Araştırma makalesi yazma kılavuzu |
9) | Güven ve gruplar arası müzakere |
10) | Değerler ve ahlaki örnek kavramı 2. Quiz |
11) | Ego-yükseltme, Naif gerçekçilik, Temel atıf hatası |
12) | Meta-inançlar (hissedilen anlayış), İnancın korunması ve Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi |
13) | Umut teorisi ve gruplar arası çatışmalarda “umut” |
14) | Gözden geçirme |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | Encyclopedia of Social Psychology (Baumeister & Vohs, 2007) There will also be weekly articles. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 2 | 44 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Total Workload | 192 | ||||||
Total Workload/25 | 7.7 | ||||||
ECTS | 7.5 |