School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 203 | ||||
Course Title in English | Macroeconomic Theory I | ||||
Course Title in Turkish | Makroekonomik Teori I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of macroeconomics and mathematics. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the necessary tools and ideas to understand the aggregate economy. | ||||
Course Description | This course aims to provide an integrated view of macroeconomics, exploring various timeframes. In the short run, it analyzes equilibrium in the goods and financial markets, employing a fundamental model to understand fluctuations in output. In the medium run, the focus shifts to equilibrium in the labor market and emphasizes the relationship between inflation and unemployment. Finally, in the long run, the course examines the evolution of output across different countries. Another goal of the course is to establish a connection between theoretical concepts and real-world applications, facilitating a more profound comprehension of macroeconomic principles through practical examples. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Varsayımlarını ve farklılıklarını analiz ederek makroekonomik modelleri anlamak; 2) Makroekonomik olayları, IS-LM modeli ve IS-LM-PC modeli dahil olmak üzere makroekonomik çerçevede incelemek; 3) Makroekonomik olayların makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz etmek için matematiksel araçlar kullanmak; 4) Teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav,Ödev |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav,Ödev |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav,Ödev |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav,Ödev |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Sınav,Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Sınav,Ödev |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav,Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sınav,Ödev |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav,Ödev |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Makroekonomide Genel Sorunlar ve Kavramlar |
3) | Mal Piyasası |
4) | Finansal Piyasalar |
5) | Mal ve Finansal Piyasalar: IS-LM Modeli |
6) | Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli |
7) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
8) | İşgücü Piyasası |
9) | Phillips Eğrisi, Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon |
10) | Kısa Dönemden Orta Döneme: IS-LM-PC Modeli |
11) | Büyüme Gerçekleri |
12) | Tasarruf, Sermaye Birikimi ve Üretim |
13) | Teknolojik İlerleme ve Büyüme |
14) | Büyümenin Zorlukları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework and Quizzes | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
karamollaoglun@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |