School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 204
Course Title in English Macroeconomic Theory II
Course Title in Turkish Makroekonomik Teori II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 203 - Macroeconomic Theory I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior Knowledge of Macroeconomic Theory and Mathematics is expected.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the theory and tools necessary to understand the aggregate economy.
Course Description This course focuses on the role of expectations in financial markets, in output fluctuations, in consumption and investment decisions. In the context of the course the implications of openness in goods markets and financial markets, the properties of different exchange rate regimes and current challenges in monetary and fiscal policy are also examined.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Finansal piyasalarda; tüketim ve yatırım kararlarında; çıktı dalgalanmalarında beklentilerin rolünü analiz etmek.
2) Mal ve finansal piyasaların açık olmasının etkilerini açıklamak.
3) Açık bir ekonomide mal ve finansal piyasalarda dengeyi açıklamak.
4) Farklı döviz kuru rejimlerinin özelliklerini ayırt etmek.
5) Sermaye piyasalarının uluslararası ortamında para politikası ve mali politikayı anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav,Ödev
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav,Ödev
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav,Ödev
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav,Ödev
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. H Sınav,Ödev
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Sınav,Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Sınav,Ödev
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Sınav,Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav,Ödev
Prepared by and Date NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Course Coordinator NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller)
3) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler)
4) Beklentiler, Tüketim ve Yatırım
5) Beklentiler, Üretim ve Politika
6) Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık
7) Açık Ekonomide Mal Piyasası
8) Gözden Geçirme ve Ara Sınav
9) Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru
10) Döviz Kuru Rejimleri
11) Politikacılar Kısıtlanmalı mı?
12) Maliye Politikası: Genel Bir Bakış
13) Para Politikası: Genel Bir Bakış
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsMacroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsHomework and Quizzes
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration karamollaoglun@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5