School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 204 | ||||
Course Title in English | Macroeconomic Theory II | ||||
Course Title in Turkish | Makroekonomik Teori II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 203 - Macroeconomic Theory I |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior Knowledge of Macroeconomic Theory and Mathematics is expected. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the theory and tools necessary to understand the aggregate economy. | ||||
Course Description | This course focuses on the role of expectations in financial markets, in output fluctuations, in consumption and investment decisions. In the context of the course the implications of openness in goods markets and financial markets, the properties of different exchange rate regimes and current challenges in monetary and fiscal policy are also examined. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Finansal piyasalarda; tüketim ve yatırım kararlarında; çıktı dalgalanmalarında beklentilerin rolünü analiz etmek. 2) Mal ve finansal piyasaların açık olmasının etkilerini açıklamak. 3) Açık bir ekonomide mal ve finansal piyasalarda dengeyi açıklamak. 4) Farklı döviz kuru rejimlerinin özelliklerini ayırt etmek. 5) Sermaye piyasalarının uluslararası ortamında para politikası ve mali politikayı anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav,Ödev |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav,Ödev |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav,Ödev |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav,Ödev |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Sınav,Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav,Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sınav,Ödev |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav,Ödev |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller) |
3) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler) |
4) | Beklentiler, Tüketim ve Yatırım |
5) | Beklentiler, Üretim ve Politika |
6) | Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık |
7) | Açık Ekonomide Mal Piyasası |
8) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
9) | Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru |
10) | Döviz Kuru Rejimleri |
11) | Politikacılar Kısıtlanmalı mı? |
12) | Maliye Politikası: Genel Bir Bakış |
13) | Para Politikası: Genel Bir Bakış |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | Homework and Quizzes | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karamollaoglun@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |