School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 204 | ||||
Course Title in English | Macroeconomic Theory II | ||||
Course Title in Turkish | Makroekonomik Teori II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 203 - Macroeconomic Theory I |
||||
Expected Prior Knowledge | Prior Knowledge of Macroeconomic Theory and Mathematics is expected. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the theory and tools necessary to understand the aggregate economy. | ||||
Course Description | This course focuses on the role of expectations in financial markets, in output fluctuations, in consumption and investment decisions. In the context of the course the implications of openness in goods markets and financial markets, the properties of different exchange rate regimes and current challenges in monetary and fiscal policy are also examined. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders beklentilerin finansal piyasalar, çıktı dalgalanmaları, tüketim ve yatırım kararları üzerindeki rolüne odaklanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca açık piyasa ekonomileri kapsamında mal piyasaları ve finansal piyasalar, farklı döviz kuru rejimlerinin özellikleri ile para ve maliye politikasındaki güncel zorluklar ele alınmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller) |
3) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler) |
4) | Beklentiler, Tüketim ve Yatırım |
5) | Beklentiler, Üretim ve Politika |
6) | Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık |
7) | Açık Ekonomide Mal Piyasası |
8) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
9) | Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru |
10) | Döviz Kuru Rejimleri |
11) | Politikacılar Kısıtlanmalı mı? |
12) | Maliye Politikası: Genel Bir Bakış |
13) | Para Politikası: Genel Bir Bakış |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | Homework and Quizzes | |||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||
Computer Use | none | |||||||||||||||
Other Activities | none | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karamollaoglun@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |