School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 204
Course Title in English Macroeconomic Theory II
Course Title in Turkish Makroekonomik Teori II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 203 - Macroeconomic Theory I
Expected Prior Knowledge Prior Knowledge of Macroeconomic Theory and Mathematics is expected.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the theory and tools necessary to understand the aggregate economy.
Course Description This course focuses on the role of expectations in financial markets, in output fluctuations, in consumption and investment decisions. In the context of the course the implications of openness in goods markets and financial markets, the properties of different exchange rate regimes and current challenges in monetary and fiscal policy are also examined.
Course Description in Turkish Bu ders beklentilerin finansal piyasalar, çıktı dalgalanmaları, tüketim ve yatırım kararları üzerindeki rolüne odaklanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca açık piyasa ekonomileri kapsamında mal piyasaları ve finansal piyasalar, farklı döviz kuru rejimlerinin özellikleri ile para ve maliye politikasındaki güncel zorluklar ele alınmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Course Coordinator NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller)
3) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler)
4) Beklentiler, Tüketim ve Yatırım
5) Beklentiler, Üretim ve Politika
6) Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık
7) Açık Ekonomide Mal Piyasası
8) Gözden Geçirme ve Ara Sınav
9) Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru
10) Döviz Kuru Rejimleri
11) Politikacılar Kısıtlanmalı mı?
12) Maliye Politikası: Genel Bir Bakış
13) Para Politikası: Genel Bir Bakış
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsMacroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsHomework and Quizzes
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration karamollaoglun@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5