School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 205 | ||||
Course Title in English | Mathematics for Economists | ||||
Course Title in Turkish | Ekonomistler için Matematik | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II |
||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge of basic mathematical concepts and tools | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn the mathematical subjects that are necessary for economics students. | ||||
Course Description | The aim of the course is to give students further mathematical equipment needed for micro and macro analysis in Economics. This course teaches methods for dynamic analysis, multivariable calculus, unconstrained and constrained optimization techniques, multivariable optimization, matrix algebra and linear programming. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin amacı, öğrencilere Ekonomi alanında mikro ve makro analiz için gerekli ileri matematiksel ekipman sağlamaktır. Bu ders dinamik analiz, çok değişkenli kalkülüs, kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon teknikleri, çok değişkenli optimizasyon, matrisler ve lineer programlama yöntemlerini öğretir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ekonomik olguları matematiksel araçlar kullanarak formüle etmek ve ekonomik analizler için uygun yöntemleri seçmek 2) Çok değişkenli kalkülüs yöntemlerini, kısıtlı ve kısıtsız optimizasyonu öğrenmek; optimizasyon problemlerini çözmek 3) Ekonomik uygulamalarda integral tekniklerini kullanmak 4) Matris cebrini öğrenmek ve matrisler aracılığıyla doğrusal denklemler sistemlerini çözmek 5) Öğrenilen yöntemleri mikro ve makro ekonomik analizlere uygulamak; bu matematiksel modellerden ekonomik sorunlarla ilgili sezgisel sonuçlar çıkarmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , October 2024 |
Course Coordinator | DİLA ASFUROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Türev Hatırlatma |
2) | Türev Hatırlatma |
3) | İntegral |
4) | İntegral |
5) | İntegral |
6) | İntegralin Yöntem ve Uygulamaları |
7) | İntegralin Yöntem ve Uygulamaları |
8) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
9) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
10) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
11) | Doğrusal Programlama |
12) | Matris Cebiri |
13) | Matris Cebiri |
14) | Matris Cebiri |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 13th ed. K. Sydsaeter & P. Hammond, Essential Mathematics for Economic Analysis | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Classroom) | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
asfuroglud@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing pop-up and pre-quizzes: No make up |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 14 | 2 | 1 | 0.5 | 49 | ||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |