School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 205
Course Title in English Mathematics for Economists
Course Title in Turkish Ekonomistler için Matematik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II
Expected Prior Knowledge Knowledge of basic mathematical concepts and tools
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective Learn the mathematical subjects that are necessary for economics students.
Course Description The aim of the course is to give students further mathematical equipment needed for micro and macro analysis in Economics. This course teaches methods for dynamic analysis, multivariable calculus, unconstrained and constrained optimization techniques, multivariable optimization, matrix algebra and linear programming.
Course Description in Turkish Dersin amacı, öğrencilere Ekonomi alanında mikro ve makro analiz için gerekli ileri matematiksel ekipman sağlamaktır. Bu ders dinamik analiz, çok değişkenli kalkülüs, kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon teknikleri, çok değişkenli optimizasyon, matrisler ve lineer programlama yöntemlerini öğretir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ekonomik olguları matematiksel araçlar kullanarak formüle etmek ve ekonomik analizler için uygun yöntemleri seçmek
2) Çok değişkenli kalkülüs yöntemlerini, kısıtlı ve kısıtsız optimizasyonu öğrenmek; optimizasyon problemlerini çözmek
3) Ekonomik uygulamalarda integral tekniklerini kullanmak
4) Matris cebrini öğrenmek ve matrisler aracılığıyla doğrusal denklemler sistemlerini çözmek
5) Öğrenilen yöntemleri mikro ve makro ekonomik analizlere uygulamak; bu matematiksel modellerden ekonomik sorunlarla ilgili sezgisel sonuçlar çıkarmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date DİLA ASFUROĞLU , October 2024
Course Coordinator DİLA ASFUROĞLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Türev Hatırlatma
2) Türev Hatırlatma
3) İntegral
4) İntegral
5) İntegral
6) İntegralin Yöntem ve Uygulamaları
7) İntegralin Yöntem ve Uygulamaları
8) Çok Değişkenli Kalkülüs
9) Çok Değişkenli Kalkülüs
10) Çok Değişkenli Kalkülüs
11) Doğrusal Programlama
12) Matris Cebiri
13) Matris Cebiri
14) Matris Cebiri
15) Final haftası
16) Final haftası
Required/Recommended ReadingsErnest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 13th ed. K. Sydsaeter & P. Hammond, Essential Mathematics for Economic Analysis
Teaching MethodsLectures (Flipped Classroom)
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 4 % 80
TOTAL % 100
Course Administration asfuroglud@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing pop-up and pre-quizzes: No make up

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 14 2 1 0.5 49
Total Workload 133
Total Workload/25 5.3
ECTS 5