School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 206 | ||||
Course Title in English | Game Theory | ||||
Course Title in Turkish | Oyun Teorisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | MATH 103. The course requires knowledge of linear algebra, logic and probability | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | The learners will study the theory of static and dynamic games with complete and incomplete information. Upon successful completion of the course, the participants are expected to be able to comprehend the basic concepts of game theory; model real-life like conflict of interest situations as a game, and analyze them; apply methods to determine equilibrium in games; relate concepts of Game Theory with possible economic and business applications that involve strategic thinking. | ||||
Course Description | This course covers topics of game theory, including static and dynamic games with complete and incomplete information, Nash, Bayesian Nash, and Perfect Bayesian Equilibrium. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak 2) Gerçek hayattakine benzer çıkar çatışmalarını bir oyun gibi modellemek ve analiz etmek 3) Oyun dengesini belirleyebilmek için incelenen modelleri uygulamak 4) Oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | FIRAT BİLGEL , April 2023 |
Course Coordinator | FIRAT BİLGEL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. FIRAT BİLGEL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Temel kavramlar |
2) | Tam Bilgi Oyunları: Normal Form Oyunları ve Nash Dengesi |
3) | Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge |
4) | Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge |
5) | Tam Bilgi Oyunları: Normal Oyunların Diğer Çözüm Kavramları |
6) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları |
7) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları |
8) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olmayan bilgi oyunları |
9) | Tam bilgi oyunları: Tekrarlı oyunlar |
10) | Eksik Bilgi Oyunları: Normal oyunlar ve Bayes-Nash dengesi |
11) | Eksik Bilgi Oyunları: Açıklama prensibi ve uygulama |
12) | Eksik Bilgi Oyunları: Mükemmel Bayezyen denge |
13) | Eksik Bilgi Oyunları: Sinyal Oyunları |
14) | Tekrar |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Required/Recommended Readings | Gibbons, R. A Primer in Game Theory. Prentice Hall, 1992 Spaniel, W. Game Theory 101: The Complete Textbook. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011 Osborne, M.J.; Rubinstein, A. A Course on Game Theory, The MIT Press, 1994 Kockesen, L.; Ok, E.A. An Introduction to Game Theory, 2007 Leyton-Brown, K.; Shoham, Y. Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction, Morgan & Claypool, 2008 Schotter, A. Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools of Strategic Business Analysis), Addison Wesley Longman, 2001 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Pre-class works | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Eight scheduled quizzes as part of weekly flipped learning activities. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
bilgelf@mef.edu.tr The weekly Flipped Learning Activities that you missed upon the faculty’s approval of your excuse won’t be taken into the calculation of the average. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 1 | 126 | ||
Ödevler | 14 | 0 | 0.5 | 7 | |||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |