School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 206
Course Title in English Game Theory
Course Title in Turkish Oyun Teorisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I
Expected Prior Knowledge MATH 103. The course requires knowledge of linear algebra, logic and probability
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective The learners will study the theory of static and dynamic games with complete and incomplete information. Upon successful completion of the course, the participants are expected to be able to comprehend the basic concepts of game theory; model real-life like conflict of interest situations as a game, and analyze them; apply methods to determine equilibrium in games; relate concepts of Game Theory with possible economic and business applications that involve strategic thinking.
Course Description This course covers topics of game theory, including static and dynamic games with complete and incomplete information, Nash, Bayesian Nash, and Perfect Bayesian Equilibrium.
Course Description in Turkish Bu ders Oyun Kuramı’ndaki bazı konuları kapsar. İçerdiği konular tümel ve tikel bilgi altında statik ve dinamik oyunları, Nash, Bayesian, ve Perfect Bayesian Equilibrium şeklindedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak
2) Gerçek hayattakine benzer çıkar çatışmalarını bir oyun gibi modellemek ve analiz etmek
3) Oyun dengesini belirleyebilmek için incelenen modelleri uygulamak
4) Oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FIRAT BİLGEL , April 2023
Course Coordinator FIRAT BİLGEL
Semester Bahar
Name of Instructor Prof. Dr. FIRAT BİLGEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Temel kavramlar
2) Tam Bilgi Oyunları: Normal Form Oyunları ve Nash Dengesi
3) Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge
4) Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge
5) Tam Bilgi Oyunları: Normal Oyunların Diğer Çözüm Kavramları
6) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları
7) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları
8) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olmayan bilgi oyunları
9) Tam bilgi oyunları: Tekrarlı oyunlar
10) Eksik Bilgi Oyunları: Normal oyunlar ve Bayes-Nash dengesi
11) Eksik Bilgi Oyunları: Açıklama prensibi ve uygulama
12) Eksik Bilgi Oyunları: Mükemmel Bayezyen denge
13) Eksik Bilgi Oyunları: Sinyal Oyunları
14) Tekrar
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Required/Recommended ReadingsGibbons, R. A Primer in Game Theory. Prentice Hall, 1992 Spaniel, W. Game Theory 101: The Complete Textbook. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011 Osborne, M.J.; Rubinstein, A. A Course on Game Theory, The MIT Press, 1994 Kockesen, L.; Ok, E.A. An Introduction to Game Theory, 2007 Leyton-Brown, K.; Shoham, Y. Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction, Morgan & Claypool, 2008 Schotter, A. Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools of Strategic Business Analysis), Addison Wesley Longman, 2001
Teaching MethodsLectures (Flipped Learning)
Homework and Projectsnone
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other ActivitiesEight scheduled quizzes as part of weekly flipped learning activities.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration bilgelf@mef.edu.tr

The weekly Flipped Learning Activities that you missed upon the faculty’s approval of your excuse won’t be taken into the calculation of the average. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 5 3 1 126
Ödevler 14 0 0.5 7
Total Workload 133
Total Workload/25 5.3
ECTS 5