School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 243 | ||||
Course Title in English | Cultural Heritage Law | ||||
Course Title in Turkish | Kültürel Miras Hukuku) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 89 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the foundations and key issues relating to cultural heritage law through UNESCO’s cultural heritage conventions and other international instruments, as well as Türkiye’s Law on the Protection of Cultural and Natural Property (no. 2863). | ||||
Course Description | This course is designed to provide students qualified general knowledge of key topics of cultural heritage law from an international and national law perspective, with a particular focus on archaeological heritage. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında öğrencilere, uluslararası ve ulusal hukuk perspektifinden kültürel miras hukukunun temel konularına ilişkin nitelikli genel bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Arkeolojik mirasın korunması hususuna özellikle değinilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bu hukuk alanının gelişimini, özelliklerini, ilgili aktörleri ve kültürel mirasın korunmasını çevreleyen temel hukuki meseleleri anlamak 2) Çeşitli kültürel miras kategorilerini tanımlamak ve bunların uluslararası hukukta nasıl korunduğunu göstermek 3) Arkeolojik mirasın kendine özgü özelliklerini bilmek, yasadışı ticaret sorununu anlamak ve uluslararası ve ulusal hukuk kurallarının getirdiği çözümleri karşılaştırmak 4) 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu tarafından düzenlenen temel konulara ilişkin sağlam bir bilgi birikimi sergilemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ECE VELİOĞLU YILDIZCI , September 2024 |
Course Coordinator | ECE VELİOĞLU YILDIZCI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | ECE VELİOĞLU YILDIZCI |
Hafta | Konu |
1) | Kültürel miras hukukuna giriş |
2) | UNESCO konvansiyonlarında çeşitli kültürel miras kategorileri |
3) | Kültürel miras hukukunda geleneksel ikilikler (ulusal ve uluslararası, kamu ve özel) |
4) | Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -1 |
5) | Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -2 |
6) | Barış zamanında kültürel mirasın korunması -1 |
7) | Barış zamanında kültürel mirasın korunması -2 |
8) | Kültürel mirasın yasadışı ticareti -1 |
9) | Kültürel mirasın yasadışı ticareti -2 |
10) | Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -1 |
11) | Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -2 |
12) | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -1 |
13) | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -2 |
Required/Recommended Readings | UNESCO Convention for the Protection of Cultural Property in the Event of Armed Conflict
UNESCO Convention concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage
UNESCO Convention on the Means of Prohibiting and Preventing the Illicit Import, Export and Transfer of Ownership of Cultural Property
2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
ArThemis database: |
|||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, assignments, open class discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
yildizcie@mef.edu.tr Office Hours: By appointment E-Mail: yildizcie@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism will be subject to disciplinary action according to the Higher Education Act. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 2 | 1 | 9 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Total Workload | 89 | ||||||
Total Workload/25 | 3.6 | ||||||
ECTS | 4 |