School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||||
Course Code | LAW 237 | |||||||
Course Title in English | Social Media Law | |||||||
Course Title in Turkish | Sosyal Medya Hukuku | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Lecture | |||||||
Level of Course | Seçiniz | |||||||
Semester | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 95 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | |||||||
Overall Educational Objective | To teach the basic concepts of social media law. | |||||||
Course Description | This course will provide students with an in-depth understanding of the legal aspects of social media, including the regulations, privacy concerns, intellectual property rights, freedom of expression and defamation issues that are relevant to the use of social media platforms. Students will explore the legal implications of posting content on social media and the use of social media for acts known as cyber-bullying, cyber-stalking, disinformation and market manipulation. Additionally, Turkish and comparative legislation regarding the regularization of social media outlets, challenges regarding criminal investigations on crimes committed on social media and jurisdictional issues shall be addressed. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sosyal medya platformlarıyla ilgili Türk mevzuatı ve karşılaştırmalı mevzuat da dahil olmak üzere sosyal medyaya ilişkin düzenlemeler ve yasal çerçeveyi anlamak. 2) Sosyal medya kullanımıyla ilgili olarak gizlilik endişelerini, fikri mülkiyet haklarını, ifade özgürlüğünü ve karalama/hakaret konularını tanımlamak ve incelemek. 3) Sosyal medyada içerik yayınlamanın yasal sonuçlarını değerlendirmek ve sosyal medyada siber zorbalık, siber takip, dezenformasyon ve piyasa manipülasyonu ile ilişkili risk ve yükümlülükleri tanımak. 4) Sosyal medya hukuku ile ilgili yargı yetkisi konularını incelemek ve sosyal medya kuruluşlarını küresel bağlamda düzenlemenin karmaşıklıklarını değerlendirmek. 5) Sosyal medya kuruluşlarının düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslararası standartları karşılaştırmak. 6) Hükümetler ve mahkemeler tarafından uygulanan engelleme veya bant genişliğini daraltma gibi idari ve adli tedbirleri insan hakları temelli bir bakış açısıyla değerlendirmek. 7) Sosyal medya platformlarında işlenen suçlara ilişkin cezai soruşturmalarda karşılaşılan zorlukları değerlendirmek üzere hukuki ilkeleri uygulamak. 8) Sosyal medya hukuku ve hukuk pratiğindeki uygulaması hakkında pratik bilgi geliştirmek için vaka çalışmalarını ve gerçek dünya örneklerini eleştirel olarak analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Semester | |
Name of Instructor | EŞREF BÖREKCİ |
Hafta | Konu |
1) | Sosyal Medya Hukukuna Giriş ve Yasal Çerçeve |
2) | Sosyal Medya Aktörleri ve Cezai Sorumlulukları |
3) | Sosyal medyada kimlik hırsızlığı ve deepfake |
4) | Sosyal medya ve fikri mülkiyet hakları |
5) | Sosyal medyada ifade özgürlüğü ve hakaret/karalama |
6) | Sosyal medyada nefret söylemi ve propaganda suçları |
7) | Siber zorbalık ve siber takip |
8) | Çocuk istismarı, online grooming ve küçüklerin korunması |
9) | Dezenformasyon ve piyasa manipülasyonu |
10) | Sosyal medyada kişisel verilerin korunması |
11) | Sosyal medya soruşturmalarına ilişkin yargı yetkisi sorunları |
12) | Sosyal medyada ceza soruşturmalarında karşılaşılan zorluklar |
13) | Sosyal medya kuruluşlarında uygulanan idari ve adli yaptırımlar ve tedbirler |
14) | Vaka çalışması ve genel tekrar |
Required/Recommended Readings | ||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, student presentations & open class discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ermanr@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 1 | 2 | 18 | ||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 95 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |