School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 237
Course Title in English Social Media Law
Course Title in Turkish Sosyal Medya Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 95 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective To teach the basic concepts of social media law.
Course Description This course will provide students with an in-depth understanding of the legal aspects of social media, including the regulations, privacy concerns, intellectual property rights, freedom of expression and defamation issues that are relevant to the use of social media platforms. Students will explore the legal implications of posting content on social media and the use of social media for acts known as cyber-bullying, cyber-stalking, disinformation and market manipulation. Additionally, Turkish and comparative legislation regarding the regularization of social media outlets, challenges regarding criminal investigations on crimes committed on social media and jurisdictional issues shall be addressed.
Course Description in Turkish Bu ders, öğrencilere sosyal medya platformlarının kullanımıyla ilgili düzenlemeler, özel hayatın gizliliğine yönelik müdahaleler, fikri mülkiyet hakları, ifade özgürlüğü ve hakaret suçları dahil olmak üzere sosyal medyanın yasal yönleri hakkında derinlemesine bir anlayış sağlayacaktır. Öğrenciler, sosyal medyada içerik yayınlamanın yasal sonuçlarını ve siber zorbalık, ısrarlı takip, dezenformasyon ve piyasa manipülasyonu olarak bilinen eylemler için sosyal medyanın kullanımını keşfedeceklerdir. Ayrıca, sosyal medya mecralarının düzenlenmesine ilişkin Türk ve karşılaştırmalı mevzuat, sosyal medya üzerinden işlenen suçlara ilişkin cezai soruşturmalara ilişkin itirazlar ve yargı yetkisi konuları ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sosyal medya platformlarıyla ilgili Türk mevzuatı ve karşılaştırmalı mevzuat da dahil olmak üzere sosyal medyaya ilişkin düzenlemeler ve yasal çerçeveyi anlamak.
2) Sosyal medya kullanımıyla ilgili olarak gizlilik endişelerini, fikri mülkiyet haklarını, ifade özgürlüğünü ve karalama/hakaret konularını tanımlamak ve incelemek.
3) Sosyal medyada içerik yayınlamanın yasal sonuçlarını değerlendirmek ve sosyal medyada siber zorbalık, siber takip, dezenformasyon ve piyasa manipülasyonu ile ilişkili risk ve yükümlülükleri tanımak.
4) Sosyal medya hukuku ile ilgili yargı yetkisi konularını incelemek ve sosyal medya kuruluşlarını küresel bağlamda düzenlemenin karmaşıklıklarını değerlendirmek.
5) Sosyal medya kuruluşlarının düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslararası standartları karşılaştırmak.
6) Hükümetler ve mahkemeler tarafından uygulanan engelleme veya bant genişliğini daraltma gibi idari ve adli tedbirleri insan hakları temelli bir bakış açısıyla değerlendirmek.
7) Sosyal medya platformlarında işlenen suçlara ilişkin cezai soruşturmalarda karşılaşılan zorlukları değerlendirmek üzere hukuki ilkeleri uygulamak.
8) Sosyal medya hukuku ve hukuk pratiğindeki uygulaması hakkında pratik bilgi geliştirmek için vaka çalışmalarını ve gerçek dünya örneklerini eleştirel olarak analiz etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ,
Course Coordinator RAĞIP BARIŞ ERMAN
Semester
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi RAĞIP BARIŞ ERMAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Sosyal Medya Hukukuna Giriş ve Yasal Çerçeve
2) Sosyal Medya Aktörleri ve Cezai Sorumlulukları
3) Sosyal medyada kimlik hırsızlığı ve deepfake
4) Sosyal medya ve fikri mülkiyet hakları
5) Sosyal medyada ifade özgürlüğü ve hakaret/karalama
6) Sosyal medyada nefret söylemi ve propaganda suçları
7) Siber zorbalık ve siber takip
8) Çocuk istismarı, online grooming ve küçüklerin korunması
9) Dezenformasyon ve piyasa manipülasyonu
10) Sosyal medyada kişisel verilerin korunması
11) Sosyal medya soruşturmalarına ilişkin yargı yetkisi sorunları
12) Sosyal medyada ceza soruşturmalarında karşılaşılan zorluklar
13) Sosyal medya kuruluşlarında uygulanan idari ve adli yaptırımlar ve tedbirler
14) Vaka çalışması ve genel tekrar
Required/Recommended Readings
Teaching MethodsLecture, student presentations & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration ermanr@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Sunum / Seminer 2 6 1 2 18
Final 1 6 1 7
Total Workload 95
Total Workload/25 3.8
ECTS 4