School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 341
Course Title in English Seeking Alternatives to Imprisonment
Course Title in Turkish Hapsetmeye Alternatif Arayışlar
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Select,Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 96 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge -
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective • Understand the theoretical foundations of alternatives to imprisonment. • Analyze different types of non-custodial measures. • Evaluate the effectiveness of alternatives to imprisonment. • Discuss policy implications and best practices for implementing these alternatives.
Course Description This course explores various alternatives to traditional imprisonment, examining their theoretical foundations, practical applications, and effectiveness. Students will analyze different types of non-custodial measures, their implementation in different jurisdictions, and their impact on offenders and society. This class will focus on the theory and practice of using non-custodial sanctions and measures in the field of criminal justice. Within the possibilities of current criminal justice systems, detention and imprisonment are still inevitably necessary instruments in most cases. Nevertheless, there is also a broad consensus that imprisonment should be used only as a last resort (ultima ratio) as there is equally enormous evidence that criminal sanctions and measures regarding imprisonment and the way in which they are classically enforced not only have high direct and indirect costs but also do not contribute to the prevention of reoffending and applying non-custodial sanctions and measures —instead, where appropriate- have significant advantages. These alternatives to imprisonment play an important role not only in promoting social rehabilitation and reintegration of the offender into the society, but also in return reduce reoffending and provide higher public safety. Central to this argument to promote alternative sanctions as a form of prison reform, there is also a strong human rights argument that benefits the individual and the society at large.This class aims to present an integrated, multidisciplinary approach to alternatives to imprisonment, focussing on legal solutions and implementation of these measures that are transforming the landscape of criminal justice. The class will be undertaken , bringing the theory and real life practices regarding Prison Reform studies , human rights law and restorative justice perspectives , basing the arguments on a system that focuses on the offenders through reconciliation with victims and the community at large.
Course Description in Turkish Bu ders hapsetmenin alternatiflerini, bu metodların teorik temellerini, pratik uygulamadaki yerini ve etkililiğini inceleyen bir ders olacaktır. Öğrenciler bu bağlamda hapis dışı tedbirlerin hukuki dayanaklarını, uygulamadaki yerini araştırmakla beraber , bu yaklaşımların suç, hükümlüler ve toplum üzerindeki etkilerini de analiz edeceklerdir. Mevcut ceza infaz adaleti sistemlerinin olanakları dahilinde, özgürlüğü bağlayıcı cezalar kimi durumlarda hala kaçınılmaz olarak gerekli tedbirler olsa da hapsetmenin yalnızca en zaruri hallerde ve son çare olarak kullanılması gerektiği konusunda da geniş bir fikir birliği mevcuttur. Zira hapis cezasına ilişkin cezai yaptırımların, tedbirlerin ve bunların uygulanma şeklinin çok yüksek bir maliyetle, doğrudan ve dolaylı sonuçlar doğurduğuna dair de eşit derecede muazzam kanıtlar bulunmaktadır. Özgürlüğü bağlayıcı cezaların, en kaçınılmaz olduğu durumlarda bile, bir yaptırım olarak içerdiği maliyetinin yanı sıra yeniden suç işlemenin önlenmesinde de yeterince katkıda bulunmaması, hapis dışı yaptırım ve tedbirlerin uygulanmasının önemini arttırmıştır. Hapsetmenin alternatifi olacak cezai tedbirler, sadece dolaylı maliyetleri azaltmakla kalmayıp, hükümlünün sosyal rehabilitasyonunu ve topluma yeniden entegrasyonunu da teşvik etmede, bunun karşılığında yeniden suç işlemeyi azaltmada ve daha yüksek kamu güvenliği sağlamada da önemli bir rol oynamaktadır. Bir cezaevi reformu biçimi olarak görülen bu alternatif yaptırımları teşvik etme yönündeki argümanın merkezinde, bireye ve genel olarak topluma fayda sağlayan güçlü bir insan hakları ve infaz adaleti argümanı da yer almaktadır. Bu ders, ceza adaleti sistemine yeni bir bakış getirerek, hukuki çözümlere ve özgürlüğü bağlayıcı cezai yaptırım ve tedbirlerinin uygulanmasına odaklanarak, hapis cezasına alternatif yaptırım ve tedbirlere yönelik bütünleşik, çok disiplinli bir yaklaşım sunmayı amaçlamaktadır. Ders cezaevi reformu çalışmaları, insan hakları hukuku ve onarıcı adalet perspektifleriyle ilgili teori ve gerçek hayat uygulamalarını bir araya getirerek, suçun önlenmesi ve suçluların rehabilitasyonuna odaklanan bir sistemin olasılıklarını tartışacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) “Hapsetmenin alternatifleri” üzerine yoğunlaşan bu ders, sadece hükümlünün sosyal rehabilitasyonu ve topluma yeniden katılmasını isteklendirmede değil, aynı zamanda yeniden suç işlemeyi azaltmada ve daha yüksek kamu güvenliği sağlamada rol oynayacak hapsetmenin alternatifleri konusunda yasal çözümlerin geliştirilmesini arkalamayı amaçlamaktadır.
2) Bu programın başarıyla tamamlanmasıyla, öğrencilerin hukuka uygun, kamu vicdanını rahatlatan, insan haklarını önceleyen ve aynı zamanda özgürlüğü bağlayıcı ceza ve yaptırımlara güçlü bir alternatif olabilecek ceza çözümleri hakkında bilgi ve farkındalıklarını artırmayı amaçlıyoruz.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H Participation
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Participation
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Exam,Participation
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Participation
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam,Participation
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. S Exam,Participation
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Participation
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. S Participation
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Exam,Participation
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date İPEK ÖZEL , September 2024
Course Coordinator İPEK ÖZEL
Semester Select,Spring,Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Hoş Geldiniz ve Giriş, Tüm Dönem İçin Çerçevenin Oluşturulması.
2) Teorik Temeller: Suç Olgusu ve Günümüzde Cezaevlerinin İşlevleri.
3) Özgürlüğü Kısıtlayıcı Cezaların Amacı ve Sınırları
4) Yeniden Suç İşleme, Rehabilitasyon ve Suçun Önlenmesine Yönelik Yaklaşımlar: İlkeler, İkilemler ve Yararlar
5) Hapishanenin Etkileri, Hapishanelerin Yeniden-Düzenlenmesi Devinimi ve Hapishanelerin Ötesinde Cezalandırma
6) Hapsetmenin Alternatifleri Ne Açıklıyor ve Bu Konuyu Şimdi Konuşmak Neden Önemli?
7) Hapsetmenin Alternatiflerine İlişkin Temel İlkeler
8) Bir Yaptırım Olarak Hapishaneye Alternatif Arayışında Ceza Adalet Sisteminin Etki Alanının Yeniden Değerlendirilmesi
9) Ara sınavlar
10) Yargılama Öncesi ve Hüküm Öncesi Süreçlerde Hapsetmenin Alternatiflerinin Tartışılması
11) Hüküm Aşamasında Hapsetmenin Alternatiflerinin Tartışılması
12) Alternatif Olarak Cezaevi Tahliye Önlemleri ve Denetimli Özgürlük Sistemleri
13) Hapis Cezasına Alternatiflere İlişkin İstisnalar ve Özel Kategoriler
14) Hapis cezasına temel alternatifler: Denetimli Serbestlik, Şartlı Tahliye, Kamu Hizmeti
15) Bitirme Sınavları
16) Bitirme Sınavları
Required/Recommended ReadingsTonry, M. Crime and Justice: A Review of Research. University of Chicago Press. Bazemore, G., & Schiff, M. Restorative Community Justice: Repairing Harm and Transforming Communities, Routledge Publishing Zvekic U, Frate A, Alternatives to Imprisonment in Comparative Perspective, Nelson-Hall Publishers, Bondeson U. V, ‎ Alternatives to Imprisonment: Intentions and Reality , Routledge Publishing Champion J. D, Probation, Parole and Community Corrections, Prentice Hall Whitehead P, Transforming Probation: Social Theories and the Criminal Justice System, Bristol University Press Blomberg T.G and Cohen S, Punishment and Social Control, Aldine de Gruyter Publishing Petersilia J, Reitz R. K, "The Oxford Handbook of Sentencing and Corrections", Oxford University Press Bottoms A, Rex S, Robinson G, Alternatives to Prison, Routledge Publishing Heard C, Alternatives to imprisonment in Europe: A handbook of good practice, Antigone Edizioni
Teaching MethodsLecture, theoretical frameworks, case studies, practical applications, policy analysis in class discussion and oral presentations
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 0
Laboratuar 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration ipekozel@gmail.com

Midterm examination 50%, Final examination 50% Students must have a score of 50 or higher from final or makeup assessments in order to pass the course. Plagiarism: All essays will be checked for plagiarism and the ratio will be considered for grading. Late Submission: Per University policy Attendance : Per University policy Missing an exam: Per University policy Contact: ipekozel@gmail.com

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Total Workload 96
Total Workload/25 3.8
ECTS 4