School/Faculty/Institute |
Faculty of Law |
Course Code |
LAW 341 |
Course Title in English |
Seeking Alternatives to Imprisonment |
Course Title in Turkish |
Hapsetmeye Alternatif Arayışlar |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom,Lecture |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Select,Spring,Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
96 hours per semester |
Number of Credits |
4 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
- |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
• Understand the theoretical foundations of alternatives to imprisonment.
• Analyze different types of non-custodial measures.
• Evaluate the effectiveness of alternatives to imprisonment.
• Discuss policy implications and best practices for implementing these alternatives.
|
Course Description |
This course explores various alternatives to traditional imprisonment, examining their theoretical foundations, practical applications, and effectiveness. Students will analyze different types of non-custodial measures, their implementation in different jurisdictions, and their impact on offenders and society. This class will focus on the theory and practice of using non-custodial sanctions and measures in the field of criminal justice. Within the possibilities of current criminal justice systems, detention and imprisonment are still inevitably necessary instruments in most cases. Nevertheless, there is also a broad consensus that imprisonment should be used only as a last resort (ultima ratio) as there is equally enormous evidence that criminal sanctions and measures regarding imprisonment and the way in which they are classically enforced not only have high direct and indirect costs but also do not contribute to the prevention of reoffending and applying non-custodial sanctions and measures —instead, where appropriate- have significant advantages. These alternatives to imprisonment play an important role not only in promoting social rehabilitation and reintegration of the offender into the society, but also in return reduce reoffending and provide higher public safety. Central to this argument to promote alternative sanctions as a form of prison reform, there is also a strong human rights argument that benefits the individual and the society at large.This class aims to present an integrated, multidisciplinary approach to alternatives to imprisonment, focussing on legal solutions and implementation of these measures that are transforming the landscape of criminal justice. The class will be undertaken , bringing the theory and real life practices regarding Prison Reform studies , human rights law and restorative justice perspectives , basing the arguments on a system that focuses on the offenders through reconciliation with victims and the community at large. |
Course Description in Turkish |
Bu ders hapsetmenin alternatiflerini, bu metodların teorik temellerini, pratik uygulamadaki yerini ve etkililiğini inceleyen bir ders olacaktır. Öğrenciler bu bağlamda hapis dışı tedbirlerin hukuki dayanaklarını, uygulamadaki yerini araştırmakla beraber , bu yaklaşımların suç, hükümlüler ve toplum üzerindeki etkilerini de analiz edeceklerdir. Mevcut ceza infaz adaleti sistemlerinin olanakları dahilinde, özgürlüğü bağlayıcı cezalar kimi durumlarda hala kaçınılmaz olarak gerekli tedbirler olsa da hapsetmenin yalnızca en zaruri hallerde ve son çare olarak kullanılması gerektiği konusunda da geniş bir fikir birliği mevcuttur. Zira hapis cezasına ilişkin cezai yaptırımların, tedbirlerin ve bunların uygulanma şeklinin çok yüksek bir maliyetle, doğrudan ve dolaylı sonuçlar doğurduğuna dair de eşit derecede muazzam kanıtlar bulunmaktadır. Özgürlüğü bağlayıcı cezaların, en kaçınılmaz olduğu durumlarda bile, bir yaptırım olarak içerdiği maliyetinin yanı sıra yeniden suç işlemenin önlenmesinde de yeterince katkıda bulunmaması, hapis dışı yaptırım ve tedbirlerin uygulanmasının önemini arttırmıştır. Hapsetmenin alternatifi olacak cezai tedbirler, sadece dolaylı maliyetleri azaltmakla kalmayıp, hükümlünün sosyal rehabilitasyonunu ve topluma yeniden entegrasyonunu da teşvik etmede, bunun karşılığında yeniden suç işlemeyi azaltmada ve daha yüksek kamu güvenliği sağlamada da önemli bir rol oynamaktadır. Bir cezaevi reformu biçimi olarak görülen bu alternatif yaptırımları teşvik etme yönündeki argümanın merkezinde, bireye ve genel olarak topluma fayda sağlayan güçlü bir insan hakları ve infaz adaleti argümanı da yer almaktadır. Bu ders, ceza adaleti sistemine yeni bir bakış getirerek, hukuki çözümlere ve özgürlüğü bağlayıcı cezai yaptırım ve tedbirlerinin uygulanmasına odaklanarak, hapis cezasına alternatif yaptırım ve tedbirlere yönelik bütünleşik, çok disiplinli bir yaklaşım sunmayı amaçlamaktadır. Ders cezaevi reformu çalışmaları, insan hakları hukuku ve onarıcı adalet perspektifleriyle ilgili teori ve gerçek hayat uygulamalarını bir araya getirerek, suçun önlenmesi ve suçluların rehabilitasyonuna odaklanan bir sistemin olasılıklarını tartışacaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) “Hapsetmenin alternatifleri” üzerine yoğunlaşan bu ders, sadece hükümlünün sosyal rehabilitasyonu ve topluma yeniden katılmasını isteklendirmede değil, aynı zamanda yeniden suç işlemeyi azaltmada ve daha yüksek kamu güvenliği sağlamada rol oynayacak hapsetmenin alternatifleri konusunda yasal çözümlerin geliştirilmesini arkalamayı amaçlamaktadır.
2) Bu programın başarıyla tamamlanmasıyla, öğrencilerin hukuka uygun, kamu vicdanını rahatlatan, insan haklarını önceleyen ve aynı zamanda özgürlüğü bağlayıcı ceza ve yaptırımlara güçlü bir alternatif olabilecek ceza çözümleri hakkında bilgi ve farkındalıklarını artırmayı amaçlıyoruz.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
İPEK ÖZEL , September 2024 |
Course Coordinator |
İPEK ÖZEL |
Semester |
Select,Spring,Fall |
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Hoş Geldiniz ve Giriş, Tüm Dönem İçin Çerçevenin Oluşturulması. |
2) |
Teorik Temeller: Suç Olgusu ve Günümüzde Cezaevlerinin İşlevleri. |
3) |
Özgürlüğü Kısıtlayıcı Cezaların Amacı ve Sınırları |
4) |
Yeniden Suç İşleme, Rehabilitasyon ve Suçun Önlenmesine Yönelik Yaklaşımlar: İlkeler, İkilemler ve Yararlar |
5) |
Hapishanenin Etkileri, Hapishanelerin Yeniden-Düzenlenmesi Devinimi ve Hapishanelerin Ötesinde Cezalandırma |
6) |
Hapsetmenin Alternatifleri Ne Açıklıyor ve Bu Konuyu Şimdi Konuşmak Neden Önemli? |
7) |
Hapsetmenin Alternatiflerine İlişkin Temel İlkeler |
8) |
Bir Yaptırım Olarak Hapishaneye Alternatif Arayışında Ceza Adalet Sisteminin Etki Alanının Yeniden Değerlendirilmesi |
9) |
Ara sınavlar |
10) |
Yargılama Öncesi ve Hüküm Öncesi Süreçlerde Hapsetmenin Alternatiflerinin Tartışılması |
11) |
Hüküm Aşamasında Hapsetmenin Alternatiflerinin Tartışılması |
12) |
Alternatif Olarak Cezaevi Tahliye Önlemleri ve Denetimli Özgürlük Sistemleri |
13) |
Hapis Cezasına Alternatiflere İlişkin İstisnalar ve Özel Kategoriler |
14) |
Hapis cezasına temel alternatifler: Denetimli Serbestlik, Şartlı Tahliye, Kamu Hizmeti |
15) |
Bitirme Sınavları |
16) |
Bitirme Sınavları |
Required/Recommended Readings | Tonry, M. Crime and Justice: A Review of Research. University of Chicago Press.
Bazemore, G., & Schiff, M. Restorative Community Justice: Repairing Harm and Transforming Communities, Routledge Publishing
Zvekic U, Frate A, Alternatives to Imprisonment in Comparative Perspective, Nelson-Hall Publishers,
Bondeson U. V, Alternatives to Imprisonment: Intentions and Reality , Routledge Publishing
Champion J. D, Probation, Parole and Community Corrections, Prentice Hall
Whitehead P, Transforming Probation: Social Theories and the Criminal Justice System, Bristol University Press
Blomberg T.G and Cohen S, Punishment and Social Control, Aldine de Gruyter Publishing
Petersilia J, Reitz R. K, "The Oxford Handbook of Sentencing and Corrections", Oxford University Press
Bottoms A, Rex S, Robinson G, Alternatives to Prison, Routledge Publishing
Heard C, Alternatives to imprisonment in Europe: A handbook of good practice, Antigone Edizioni
|
Teaching Methods | Lecture, theoretical frameworks, case studies, practical applications, policy analysis in class discussion and oral presentations |
Homework and Projects | |
Laboratory Work | |
Computer Use | |
Other Activities | |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
14 |
% 0 |
Laboratuar |
14 |
% 0 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 50 |
Final |
1 |
% 50 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
ipekozel@gmail.com
Midterm examination 50%, Final examination 50%
Students must have a score of 50 or higher from final or makeup assessments in order to pass the course.
Plagiarism: All essays will be checked for plagiarism and the ratio will be considered for grading.
Late Submission: Per University policy
Attendance : Per University policy
Missing an exam: Per University policy
Contact: ipekozel@gmail.com
|