School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 244 | ||||
Course Title in English | International Human Rights Mechanisms | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası İnsan Hakları Mekanizmaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire the knowledge of the international and regional human rights systems and the relevant monitoring bodies, exploring their structure, functioning and procedures. | ||||
Course Description | This course aims to acquaint the students with the instruments and mechanisms of international human rights protection, incuding the UN, European, Inter-American and African systems. In an introductory class, we will examine the historical development of international human rights regime after the Second World War. Students will then explore the UN human rights protection system, including treaty-based and charter-based monitoring bodies. Finally, the functioning and impact of the regional human rights mechanisms will be examined, namely the Council of Europe, the Inter-American and the African human rights systems. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilere Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi, Amerikan Devletleri Örgütü ve Afrika Birliği dahil olmak üzere uluslararası insan hakları koruma sistemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Giriş dersinde, İkinci Dünya Savaşı sonrasında uluslararası insan hakları rejiminin doğuşu ve tarihsel gelişimi incelenecektir. Daha sonra Birleşmiş Milletler sistemi içinde sözleşme temelli ve şart temelli insan hakları denetim mekanizmaları incelenecektir. Son olarak, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Amerikan İnsan Hakları Sözleşmesi ve Afrika İnsan ve Halkların Sözleşmesi’ne dayalı denetim mekanizmaları ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) BM insan hakları belgelerinin etkinliğini bilmek ve değerlendirmek. 2) Antlaşma temelli ve tüzük temelli mekanizmalar da dahil olmak üzere BM insan hakları yapısının temel yapısını ve işleyişini kavramak. 3) Başta Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi olmak üzere Avrupa Konseyi araçlarının etkinliğini bilmek ve değerlendirmek. 4) Amerikalılar arası ve Afrika koruma sisteminin yapısını, rolünü ve işleyişini anlamak. 5) Farklı insan hakları sistemlerinin etkileşimini eleştirel bir şekilde analiz edebilir |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , September 2024 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası insan hakları hukukunun evrimi |
2) | Anahtar kavramlar: Mağdur, yükümlülük, ihlal, yargı yetkisi, çözüm |
3) | Evrensel koruma: Birleşmiş Milletler (BM) sistemine giriş |
4) | BM İnsan Hakları Antlaşma Sistemi ve antlaşma temelli insan hakları koruma mekanizmaları |
5) | BM İnsan Hakları Sözleşmesi temelinde insan haklarının izlenmesi |
6) | BM İnsan Hakları Konseyi ve İnsan Hakları Yüksek Komiserliği'nin rolü |
7) | vizeler |
8) | Bölgesel koruma mekanizmalarına giriş |
9) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin tarihi ve etkisi |
10) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin rolü, yapısı ve işleyişi |
11) | Amerikan İnsan Hakları Sözleşmesi'nin tarihi ve etkisi |
12) | Amerikalılar Arası İnsan Hakları Komisyonu ve Amerikalılar Arası İnsan Hakları Mahkemesi'nin rolü, yapısı ve işleyişi |
13) | Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı'nın tarihi ve etkisi. |
14) | Afrika İnsan ve Halkların Hakları Mahkemesi'nin rolü, yapısı ve işleyişi. |
15) | Farklı insan hakları sistemleri arasındaki etkileşim. |
16) | sunumlar |
Required/Recommended Readings | International Human Rights Law, Daniel Moeckli et al. (eds.) (OUP 2017) International Human Rights Law, Cases, Materials, Commentary, Olivier De Schutter, 2012 USEFUL LINKS United Nations: UN, human rights info: https://www.ohchr.org/en/hrbodies/hrc/home https://www.ohchr.org/en/treaty-bodies https://www.ohchr.org/en/treaty-bodies/complaints-about-human-rights-violations Africa: African Charter on Human and Peoples’ Rights: https://au.int/en/treaties/african-charter- human-and-peoples-rights African Commission on Human and Peoples’ Rights: https://www.achpr.org/ African Court on Human and Peoples’ Rights: https://www.african-court.org/wpafc/ African Union: https://au.int/en/overview Protocol to the African Charter on Human And Peoples’ Rights on the Establishment of an African Court on Human and Peoples’ Rights Americas: American Convention on Human Rights: https://www.cidh.oas.org/basicos/english/basic3.american%20convention.htm American Declaration of the Rights and Duties of Man: https://www.oas.org/dil/access_to_information_human_right_American_Declaration_of_the_ Rights_and_Duties_of_Man.pdf Inter-American Court of Human Rights: https://www.corteidh.or.cr/index.cfm?lang=en Organization of American States: https://www.oas.org/en/about/who_we_are.asp Inter-American Commission on Human Rights: https://www.oas.org/en/iachr/ Europe: Council of Europe: https://www.coe.int/en/web/portal European Convention on Human Rights and its Protocols: https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=basictexts&c European Court of Human Rights: https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home&c= | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | Assignment and in-class presentation | ||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||
Computer Use | - | ||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Students are expected to complete the weekly readings and participate in class discussions, and to adhere strictly to deadlines for course requirements. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |